خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی و امورمجلس سازمان حفاظت محیط زیست:

آذربایجان شرقی از ارزشمند‌ترین استان‌های دارای ذخایر محیط زیستی است

کد خبر : ۱۲۹۴۱۵

وجود انواع مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، ازجمله منطقهٔ حفاظت شده وذخیره‌گاه زیستکره ارسباران، پارک ملی دریاچه ارومیه، پناهگاه حیات وحش کیامکی واثرملی طبیعی مراغه، استان آذزبایجان شرقی را از ارزشمند‌ترین استان‌های دارای ذخایر محیط زیستی، قرارداده است.

ایلنا: معاون حقوقی و امورمجلس سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی را از ارزشمند‌ترین استان‌های دارای ذخایر محیط زیستی خواند.
به گزارش ایلنا سیدمحمدمجابی که در آیین معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی سخن می‌گفت افزود: وجود انواع مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، ازجمله منطقه حفاظت شده و ذخیره‌گاه زیستکره ارسباران، پارک ملی دریاچه ارومیه، پناهگاه حیات وحش کیامکی و اثرملی طبیعی مراغه، از جمله ویژگی‌های استان آذزبایجان شرقی در این زمینه است.
وی خاطرنشان کرد: این استان فرهیختگان زیادی داردکه امیدواریم باکمک آنهادراین مدیریت ودولت، بتوانیم به اهداف محیط زیستی دست یابیم.
مجابی رویکرد دولت جدید را در سه بخش حفاظت، اصلاح ساختار و نگاه اقتصادی درست به محیط زیست، عنوان کرد وگفت: دردولت دکترروحانی دقت زیادی به محیط زیست شده است، به نحوی که اولین جلسه دولت درباره دریاچه ارومیه بود و ۱۸ بنداز برنامه‌های ارائه شده توسط رئیس جمهور درباره محیط زیست بوده است.
وی با اشاره به سابقه حفاظت محیط زیست درفرهنگ ایران و بخصوص فرهنگ ایرانی –اسلامی گفت: اگرانسان به رویکردمحیط زیستی دین مبین اسلام توجه کند، هرگزمحیط زیست راتخریب نمی‌کند، آن هم درزمانی که اخلاق مبنای همه امور است.
مجابی تصریح کرد: درجمهوری اسلامی ایران هم اصل ۵۰ قانون اساسی، و هم سیاست‌های مدونی که توسط مقام معظم رهبری عنوان شده و قوانین و مقررات محیط زیستی، پشتوانه قانونی محکمی برای سازمان حفاظت محیط زیست است.
لازم به ذکر است در این آیین با قدردانی از تلاش‌های بیوک رئیسی مدیرکل قبلی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، طی حکمی از سوی معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست حمید قاسمی به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز