خبرگزاری کار ایران

تلاش آذربایجان شرقی برای کاهش تلفات جاده‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۵۷۲

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از خط کشی دو هزار کیلومتر راه های ونصب بیش از دو هزار عدد تابلو برای آشکار سازی نقاط پر حادثه استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی، رضا طوسی مدیرکل دفتر فنی و حمل ونقل و ترافیک استانداری آذربایجان شرقی  در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان با اشاره به افزایش پنج درصدی آمار تلفات تصادفات در جاده های برون شهری گفت: با توجه آمار ارائه شده توسط پزشکی قانونی استان، میزان تلفات جاده ای استان در شش ماه اول  سال گذشته ۳۲۳  مورد بود که امسال با رسیدن به  ۳۳۸ مورد، افزایش پنج درصدی نشان می دهد که باید با بررسی جزء به جزء نقاطی که در آن سانحه رخ داده، نسبت به رفع این نقاط اقدام کنیم.

وی افزایش تلفات در محورهای اهر، میانه و مرند، عدم تشخیص به موقع مشکلات بیماران در اورژانس بیمارستان های شهرستان ها و T شکل بودن بیشتر تقاطع ها را که منجر به بیتشر شدن تصادفات می شود، از مواردی برشمرد که نیازمند توجه جدی است.

رسول زاده معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم از توجه ویژه این اداره کل به محورهای پرتصادف یاد شده خبر داد و گفت: در شهرهایی که تلفات زیاد بوده است، محورهای اصلی ایمن سازی شده، به طوری که دو هزار کیلومتر از راه های استان اخیرا خط کشی شده و بیش از دو هزار عدد تابلو برای آشکار سازی نقاط پر حادثه نصب شده است.

وی آرام سازی تقاطع های پر خطر را یکی دیگر از راه های کاهش تصادفات اعلام کرد و افزود: ۳۳ تقاطع T شکل و غیر همسطح آرام سازی شده که نقش زیادی در کاهش سرعت در تقاطع ها و در نتیجه کاهش سوانح رانندگی داشته است.

احمدیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم از انتخاب شهرهای اهر، بناب، میانه و مرند به عنوان شهرهای معین پذیرش و رسیدگی به بیماران تصادفی گفت : در این بیمارستان ها تیم پزشکی متخصص و تجهیزات متناسب مستقر خواهد شد تا دیگر نیازی به اعزام بیماران به مرکز استان نباشد.

وی افزایش امکانات اورژانس و انتقال سریع بیماران به مراکز درمانی را عامل کاهش فوت در حین انتقال و فوت این افراد پس از رسیدن به مراکز درمانی اعلام کرد و افزود: در کلانشهر تبریز هم بیمارستان های شهدا و امام رضا برای رسیدگی به مجروحان سوانح رانندگی تعیین شده و خدمات می دهند و در آینده نزدیک، هم بیمارستان طالقانی تبریز به کادر متخصص و امکانات لازم مجهز خواهد شد.

براساس این گزارش، در جلسه امروز کمیسیون مصوب شد که فرمانداران و روسای پلیس راه شهرستان هایی که بیشترین تصادفات را داشته اند در کمیسیون حاضر شده نقاط پر حادثه را ریز به ریز مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز