خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز عنوان کرد:

نوسازی سیستم دفع آب‌های سطحی تبریز با بهسازی کانال ایلی‌سو

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۵۲۳

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز تبریزبا حضور در محل پروژه کانال ایلی سو از روند عملیات اجرای بهسازی این پروژه بازدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، سامان احمدزاده گفت: عملیات بازسازی و مرمت شبکه های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی با هدف جلوگیری از مشکلات احتمالی در معابر به ویژه در فصول بارندگی انجام می شود که این اقدام در راستای سیاست‌های شهرداری تبریز جهت توسعه و نوسازی سیستم شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی، احداث و بهسازی شبکه های اصلی و فرعی آب های سطحی است.

وی، طراحی مناسب شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی را یکی از راه‌های رفع اثرات نامطلوب آب‌گرفتگی معابر و کانال ها دانست و افزود: اجرای مناسب طرح ها سبب کاهش و رفع مشکلات زیست ‌محیطی می شود.

احمدزاده گفت: بازسازی کانال ایلی سو که یکی از بزرگترین کانال های انتقال آب های سطحی شهری است از دو سال قبل شروع شده و تا کنون 160 متر از این کانال با دال های بتنی مسلح بازسازی شده است.

وی ادامه داد: این کانال از مقابل شهرک آزمایش در جنوب شهر شروع شده و از مسیل دره مارالان (ساری زمی) عبور کرده و در ادامه مسیر خود از کمربندی میانی و خیابان آزادی رد شده و تا جاده صنعت ادامه دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز گفت: عملیات بازسازی کانال ایلی سو در چهارراه بهشتی و حدفاصل حکیم نظامی تا چهارراه ابوریحان نیز از دو ماه گذشته شروع شده است که امیدواریم تا پایان سال این پروژه به اتمام برسد.

کانال ایلی‌سو یکی از زیرساخت‌های شهری تبریز است که بخش بزرگی از محلات منطقه ۳ را پوشش داده و در جهت هدایت آبهای سطحی به کار گرفته می‌شود. این کانال در سال ۱۳۵۷ ساخته شده و در سال‌های اخیر هر از گاهی به دلیل فرسودگی دال‌های آن ریزشی داشته است که مدیریت شهری برای پیشگیری از هرگونه اتفاق، کل مسیر ایلی سو را مورد بازسازی قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز