خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

دولت جدید متفاوت از بقیه است، چون توسط یک حقوقدان اداره می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۹۶

در تاریخ ممالک دیگر هم موفق‌ترین دولت‌ها، عمدتا دولت‌هایی بوده‌اند که توسط حقوقدانان اداره شده‌اند.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم روزی برسد که شاهد حاکمیت کامل قانون در استان باشیم و برای رسیدن به این نقطه نیازمند حمایت و همکاری حقوقدانان و کانون وکلا هستیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده در دیدار با هیأت مدیره کانون وکلای استان، ضمن تاکید بر همکاری جامعه حقوقدانان برای تحقق اهداف دولت در استان، با اشاره به اینکه دولت یازدهم و شخص رییس جمهور، منتسب به جامعه حقوقدانان است، افزود: این نشان می‌دهد که دولت جدید متفاوت از بقیه دولت‌هاست، چون توسط یک حقوقدان اداره می‌شود و در تاریخ ممالک دیگر هم موفق‌ترین دولت‌ها، عمدتا دولت‌هایی بوده‌اند که توسط حقوقدانان اداره شده‌اند.
وی گفت: امیدوارم این دولت با شعار تدبیر و رعایت اصول و حقوق در اداره امور کشور موفق باشد و در این مسیر باید همفکران و هم‌صنفان دولت نیز پیشنهادهای راهگشای خود را با مدیران دولت در میان بگذارند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه جامعه حقوقدانان و کانون وکلا باید در کنار مدیریت اجرایی استان باشند، افزود: نگاه ما به کانون وکلای استان، نگاه توسعه‌ای و بهره‌گیری از ظرفیت این کانون در اداره استان است و انتظار دارم که هم در زمینه پیشنهادهای علمی و حقوقی برای بهبود وضع استان و هم در زمینه انتقال تجربیات، دولت را در تحقق اهداف خود یاری کنید.
جبارزاده با تاکید بر اینکه کانون وکلا باید اتاق فکر برنامه‌های دفاع از حقوق شهروندی و حقوق اساسی مردم باشد، افزود: امیدوارم با کمک کانون وکلا، اقداماتی در آذربایجان شرقی انجام دهیم که این استان بتواند در دفاع از حقوق مردم پیشقدم باشد.
وی با اشاره به ضرورت مشارکت جامعه حقوقدانان در بحث‌های اقتصادی استان، گفت: به دستگاه‌های اجرایی استان تاکید می‌کنم که در عقد قراردادهای همکاری و مشارکت از مشاوره حقوقدانان استفاده کنند و هیچ مسؤولی حق مذاکره با طرف‌های خارجی را ندارد مگر اینکه در کنار او یکی از مشاوران حقوق مورد تایید کانون وکلا حضور داشته باشد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بخش حقوقی ادارات، برآورده کننده انتظارات نیست، افزود: انتظارم این است که رابطه تنگاتنگ و دایمی بین استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی استان با کانون وکلا برقرار باشد و بدنه اجرایی استان همواره از پشتیبانی جامعه حقوقدانان برخودار باشد.
جبارزاده با بیان اینکه معتقدیم اعتدال و تدبیر و امید می‌تواند راه حل مشکلات کشور باشد، افزود: به عنوان کسی که ۱۶ سال در مرکز قانون‌گذاری کشور بوده‌ام، آرزویم این است که روزی قانون به معنی کامل در استان حاکم شده باشد و اساسا پذیرش مسؤولیت استانداری نیز برای تحقق این آرزو بود.
وی افزود: امیدوارم در پایان این دوره از مسؤولیت بتوانیم اعلام کنیم که آذربایجان شرقی استانی است که با حاکمیت قانون اداره می‌شود و رسیدن به این نقطه، به حمایت و کمک حقوقدانان نیاز داریم.
اعضای هیأت مدیره کانون وکلای آذربایجان شرقی هم در این دیدار آمادگی این کانون را برای همکاری با مدیریت اجرایی استان در جهت تحقق اهداف دولت اعلام کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز