خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

اتمام پروژه‌های مسکن مهر جزو اولویت‌های اجرایی آذربایجان شرقی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۴۷

طولانی شدن مدت زمان اجرای پروژه‌های عمرانی، از ارزش آن‌ها می‌کاهد. / بزرگراه تبریز - سهند باید در اولین فرصت تمام شود، چرا که تصادفات سنگین این مسیر و تلفات جانی آن با هیچ اعتباری قابل مقایسه نیست.

ایلنا: روند اجرای پروژه‌های مسکن مهر و مسایل و مشکلات این طرح، با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مدیران دستگاه‌های مرتبط در جلسه شورای مسکن استان مورد بحثو بررسی قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه که صبح روز سه‌شنبه برگزار شد، اتمام پروژه‌های مسکن مهر را جزو اولویت‌های اجرایی استان اعلام کرد و گفت: مسکن مهر قراردادی بین مردم و حکومت است و دولت جدید به همه تعهداتی که در رابطه با مسکن مهر بین مردم و دولت قبلی منعقد شده پای‌بند است و انجام آن‌ها را وظیفه خود می‌داند.
وی تصریح کرد: بر این اساس از همه دستگاه‌های اجرایی استان می‌خواهم تمام همت و توان خود را به کار گیرند تا استان آذربایجان شرقی اولین استانی باشد که پرونده مسکن مهر را به سرانجام می‌رساند و طبیعتا همه ما باور داریم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم.
جبارزاده ضمن قدردانی از تلاش دستگاه‌های خدمات‌رسان استان، از آن‌ها خواست با تعامل، صمیمیت و روحیه بسیجی، ارایه خدمات زیربنایی به پروژه‌های مسکن مهر را کماکان ادامه دهند تا در کمترین زمان، پروژه‌های مسکن مهر استان به بهره‌برداری برسد.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به مشکل اعتباری پروژه‌های مسکن مهر، تاکید کرد: معاونت برنامه‌ریزی استانداری ضمن بررسی بودجه‌های ابلاغی، تا جایی که تبصره‌های قانونی اجازه جابجایی می‌دهد اعتبار پروژه‌هایی که پیشرفت کمی دارند را به مسکن مهر اختصاص دهد تا دولت بتواند به تعهدات در این زمینه خود عمل کند.
وی ضمن تشکر از همراهی سیستم بانکی در اجرای پروژه‌های مسکن مهر، خاطرنشان کرد: بنده با تمام توان موضوع بازگشایی سامانه تسهیلات مسکن مهر از طریق بانک مسکن و بانک مرکزی را پیگیری می‌کنیم، اما بانک‌های استان هم تلاش کنند با امکاناتی که در اختیار دارند تسهیلات اعطایی به مسکن مهر را تکمیل کنند، چون این یک راه نیمه‌تمام است که اگر تکمیل نشود تسهیلاتی که تا امروز اعطا شده نیز بی‌اثر و بازگشت تسهیلات با مشکل مواجه خواهد شد.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه طولانی شدن مدت زمان اجرای پروژه‌های عمرانی، از ارزش آن‌ها می‌کاهد، گفت: بنای ما ساماندهی و تصمیم‌گیری برای پروژه‌های نیمه‌تمام استان است.
جبارزاده، با اشاره به اتوبان تبریز - سهند به عنوان یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان که در سال ۸۷ کلنگ‌زنی شده است گفت: این پروژه هم‌اکنون با صرف ۱۷ میلیارد تومان، ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق گزارش‌های ارایه شده، اتمام آن نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.
وی تاکید کرد: بزرگراه تبریز - سهند باید در اولین فرصت تمام شود، چرا که تصادفات سنگین این مسیر و تلفات جانی آن با هیچ اعتباری قابل مقایسه نیست.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بزرگراه تبریز - سهند با اعتبارات دولتی قابل اجرا نیست، واگذاری این پروژه به بخش خصوصی را برای جبران اعتبارات مورد نیاز ضروری دانست.
وی افزود: اولویت واگذاری این پروژه با سرمایه‌گذاران استان و سپس سرمایه‌گذاران خارج استانی است و پیمانکار باید موظف شود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن پروژه را به اتمام برساند.
جبارزاده با اشاره به اینکه شهر جدید سهند پذیرای ۱۸۵ هزار ساکن خواهد شد، افزود: این تعداد سکنه نیاز به احداثفوری این بزرگراه را فوق‌العاده ضروری و حیاتی می‌کند.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هم در این جلسه توقف پرداخت افزایش تسهیلات بانکی، مشکل آورده متقاضیان، افزایش قیمت تمام شده، مشکل خدمات زیربنایی و تامین خدمات روبنایی را از اهم مشکلات مسکن مهر استان عنوان کرد.
به گفته علیزاده، تاکنون برای احداثبیش از ۱۱۶ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر در استان، افزون بر ۲۰ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال اعتبار صرف شده که از این تعداد، حدود ۷۶ هزار واحد به متقاضیان تحویل شده است.
همچنین مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان استان و نماینده پیمانکاران و مجریان پروژه‌های مسکن مهر، گزارشی از روند اجرای این پروژه‌ها و مسایل و مشکلات پیش روی آن را بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز