خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی شهرستان عجب شیر:

اراضی کشاورزی در عجب شیر شناسنامه‌دار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۲۵

با راه اندازی سامانه GIS تمام قطعات اراضی زراعی، باغی وبهره برداریهای دامی درسطح شهرستان ثبت می‌شوند.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان عجب شیر از راه اندازی سامانه GIS دراین شهرستان برای شناسنامه دارکردن اراضی کشاورزی خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا رضا سیار درگفتگو باخبرنگاران افزود: دراین سامانه تمام قطعات اراضی زراعی، باغی وبهره برداریهای دامی درسطح شهرستان ثبت وشناسنامه دار می‌شود.
وی حفاظت از اراضی ملی و بایر این شهرستان، آسان سازی در خرید و فروش اراضی زراعی و باغی، داشتن اطلاعات جامع از اراضی کشاورزی و کاهش هزینه‌های سند دار کردن زمین‌ها را از دستاوردهای این سامانه اعلام کرد. مدیر جهادکشاورزی شهرستان عجب شیر یادآوری کرد: با عضویت کشاورزان در این سامانه، اطلاعات شناسنامه‌ای هر قطعه زمین یا واحد تولیدی در اختیار مالک قرار می‌گیرد.

سیار ادامه داد: جی. آی. اس سامانه‌ای برای کسب اطلاعات جغرافیایی بوده وبا بهره گیری ازآن، تمام اطلاعات جمع آوری شده به صورت لایه به لایه تهیه وپس از تفکیک وکنترل داده‌ها کلیه اطلاعات توصیفی ومکانی مورد نیاز وارد آن می‌شود.

وی گفت: در این سامانه علاوه بر دسترسی صحیح و سریع به داده‌های مورد نیاز در یک حجم وسیع، امکان ارایه و به تصویر کشیدن اطلاعات مکانی و موضوعی در قالب نقشه، جدول و نمودار، ویرایش و به هنگام سازی داده‌ها و نیز امکان استفاده از داده‌ها در تحلیل وضع موجود و بر اساس نیازهای گوناگون کاربران فراهم می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان عجب شیر، اظهار کرد: با این سامانه زمینه لازم برای شناساندن و معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متعدد کشاورزی این شهرستان و تشخیص خلا مطالعاتی مناطق مختلف از نظر کشاورزی فراهم می‌شود. مهندس سیار افزود: برای بهره‌مندی از مزایای این سامانه همه کشاورزان، باغداران و دامداران شایسته است در اجرای این طرح، این مدیریت را یاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز