خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی کلیبر:

بارش‌های اخیر در کلیبر نوید بخش محصول مطلوب درفصل زراعی پیش رو را می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۴۴

از اول فروردین تا آخرآبان ماه سال جاری، بیشترین بارندگی در استان آذربایجان شرقی مربوط به شهرستان کلیبر به میزان ۸/۳۱۱ میلیمتر بوده است.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلیبرگفت: وضعیت اقلیمی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در مقدار تولید محصولات کشاورزی بوده و دربین پارامترهای اقلیمی، بارندگی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر مقدار تولید محصول است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدتقی جعفری با اشاره به بارش‌های اخیر در سطح شهرستان گفت: از اول فروردین تا آخرآبان ماه سال جاری، بیشترین بارندگی در استان آذربایجان شرقی مربوط به شهرستان کلیبر به میزان ۸/۳۱۱ میلیمتر بوده و این امر نوید بخش سال زراعی پر محصولی در منطقه خواهد بود.
وی افزود: در فصل زراعی گذشته، کاهش بارندگی در منطقه در مقایسه باسایر مناطق استان، ‌کلیبر شاهد کاهش بارندگی بوده ولی درسال جاری خوشبختانه میزان بارش‌ها به نحو مطلوبی از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است. مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلیبر اضافه کرد: پایاب سد ارسباران درشکوفایی اقتصاد و کشاورزی منطقه بخش کلیبر نقش مهمی ایفا و تلاش براین است از این اراضی به نحو مطلوب در توسعه کشت ذرت علوفه‌ای استفاده تا بخش بزرگی از نیاز احشام منطقه از این طریق برطرف شود.
جعفری تصریح کرد: تعیین نرخهای مناسب برای خریدتضمینی محصولات کشاورزی واعلام به موقع آن‌ها توانسته است انگیزه کشاورزان و تولیدکنندگان را برای برنامه‌ریزی در راستای افزایش تولید در فصل پیش ‌رو بالا برده و امید می‌رود در فصل برداشت آتی، تاثیر این تصمیم ارزشمند در کمیت محصول تولیدی بهره برداران چشمگیر‌تر باشد.
وی همچنین برافزایش میزان بیمه محصولات زراعی تاکید نموده وگفت: امید است سطح پیش‌بینی شده بیمه برای کشت پاییزه با تلاش‌های همه کارکنان مدیریت محقق شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز