خبرگزاری کار ایران

تبریز میزبان پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۷۴۶

مدیرکل تربیت بدنی امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شهر اولین‌ها پس از بهبود شرایط کرونایی کشور میزبان پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور خواهد بود، گفت: تبریز برای دومین بار در تاریخ المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان کشور میزبان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، ابراهیم علیدوست  در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به میزبانی شهر تبریز برای المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور افزود: شهر تبریز در سال ۱۳۷۶ برای اولین بار میزبان سومین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بود که امسال در هر ۲ بخش دختران و پسران میزبان این رقابت ها خواهد بود.

مدیرکل اداره تربیت بدنی سازمان امور دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری عنوان داشت: پانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور از پانزدهم تیر تا پنجم مرداد جاری برگزار خواهد شد که تیم های دختران از پانزدهم وارد تبریز خواهند شد و نوزدهم تیر مراسم افتتاحیه این بازی ها انجام خواهد گرفت و بیست و پنجم تیر مراسم اختتامیه رقابت های دختران برگزار شده و سی ام تیر رقابت دانشجویان پسر آغاز شده و پنجم مرداد مراسم اختتامیه المپیاد برگزار خواهد شد.

علیدوست یادآور شد: بیش از این قرار بود پانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سال ۹۹ به میزبانی استان گیلان برگزار گردد که به دلیل شیوع بیماری کرونا این رقابت ها به تعلیق افتاد و امسال با کناره گیری استان گیلان این فرصت را به کاندیدای دیگر که دانشگاه تبریز بود واگذار شد و این دانشگاه تنها با فرصت سه ماهه شرایط مسابقات را آماده کرده است که از نزدیک شاهد فعالیت شبانه روزی بودیم.  

وی با بیان اینکه در این المپیاد حدود ۲۸۰۰ دانشجو شرکت دارند، اظهار کرد: حدود ۱۳۰۰ دانشجوی دختر و ۱۵۰۰ دانشجوی پسر در پانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی به رقابت خواهند پرداخت و در مجموع با احتساب کادر فنی و سرپرست تیم ها و دست اندرکاران این مسابقات بیش از پنج هزار نفر در این المپیاد حضور خواهند داشت.

مدیرکل اداره تربیت بدنی سازمان امور دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد: با توجه به سرانه ورزشی سالن های سرپوشیده که ۹۰ سانتی متر بوده و این شرایط به هیچ وجه قابل قبول نبود و همچنین دبیرخانه منطقه ۳ کشوری که شهر تبریز در اختیار دارد، حدود هفتاد میلیارد ریال برای نوسازی فضای ورزشی دانشگاه تبریز اختصاص یافته است.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز با بیان اینکه پانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی را المپیاد سبز خواهیم نامید، اذعان داشت: برای اولین بار المپیادی را برگزار خواهیم کرد که در آن از کاغذ استفاده نخواهیم کرد و تمامی اطلاع رسانی و نتایج مسابقات را الکترونیکی و بدون درج در کاغذ اطلاع رسانی خواهیم کرد.

حسین امامعلی پور با بیان اینکه پانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور با اعتباری بالغ بر دویست و پنجاه میلیارد ریال برپا خواهیم کرد، اضافه کرد: با صرف این اعتبار و همچنین از ثمره های میزبانی مسابقات ورزشی در این سطح چندین اماکن ورزشی در رشته های مختلف نوسازی شده و همچنین با صرف هزینه هفت میلیاردی ریالی برای سالن تیراندازی دانشگاه تبریز، آن را به یکی از مجهزترین سالن های تیراندازی کشور تبدیل کردیم که با وجود ۱۰ خط تیراندازی برای استان های همجوار نیز خدمات دهی خواهد کرد.

عضو شورای راهبردی ورزش دانشجویی اضافه کرد: تنها دانشجویان دانشگاه آزاد و علوم پزشکی اجازه ورود به این رقابت ها نخواهند داشت چرا که این ۲ دانشگاه مسابقات مختص به دانشگاه خود را در طول سال دارند و همچنین برگزاری این مسابقات برای شهر میزبان به عنوان یک پتانسیل گردشگری به حساب خواهد آمد و حضور ۲ هزار و ۸۰۰ دانشجو هم در حال حاضر و هم آینده می تواند در امر گردشگری کمک حال شهر تبریز باشد.

محمدرسول خدادادی بیان داشت: هدف از برگزاری المپیاد های فرهنگی ورزشی دانشجویان شناسایی نفرات برتر بعد از ارسال گزارشات فنی و معرفی آنان به اردو های آماده سازی تیم ملی دانشجویان است که در طول تاریخ چه بسیار دانشجویان ورزشکاری بودند که با درخشش در المپیاد های ورزشی به تیم های ملی راه یافتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز