خبرگزاری کار ایران

فرماندار کلیبر:

افزایش نگهبانان افتخاری، در مناطق جنگلی شهرستان کلیبر ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۱۸

دو پایگاه امداد ونجات درمسیر کلان به مغان و سه راهی هوراند؛ آبش احمد ایجاد می‌شود و با توجه به جایگاه گردشگری منطقه، باید پایگاههای فصلی امداد و نجات هلال احمر نیز فعال شوند.

ایلنا: فرماندار شهرستان کلیبر گفت: باید نگهبانان افتخاری در مناطق جنگلی تقویت تا در مواقع بحران، دسترسی سریع به منطقه حادثه دیده امکان پذیرتر شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا عبداله اصغرپور، درنشست شورای اداری شهرستان کلیبر افزود: دو پایگاه امداد ونجات درمسیر کلان به مغان و سه راهی هوراند؛ آبش احمد ایجاد می‌شود و با توجه به جایگاه گردشگری منطقه، باید پایگاههای فصلی امداد و نجات هلال احمر نیز فعال شوند.
وی اضافه کرد: منطقه ارسباران با طبیعت زیبا و چشم اندازهای دلنشین و وجود اماکن و ابنیه تاریخی مختلف، توان بالقوه بالایی برای جذب گردشگر راداشته وگیاهان دارویی موجود در این منطقه با ارزش قابل توجه، بعنوان یکی از محورهای توسعه منطقه می‌تواند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.
فرماندار شهرستان کلیبر با تاکید به اینکه تجهیزات لازم برای اطفای حریق احتمالی در جنگل‌های ارسباران فراهم تا بتوان درمواقع بحران موارد ایمنی را بخوبی رعایت ومدیریت نمود، افزود: سراسر منطقه کلیبر را کوهستان‌ها و جنگل‌های تنک و انبوه پوشانیده وجلوه زیبایی را به نمایش درآورده و دره پیغام و مناطق حفاظت شده این شهرستان به همراه بناهای تاریخی، اهمیت توجه به اقتصاد گردشگری درکنار توسعه بخش کشاورزی را نمایان می‌سازد.
گفتنی است وسعت جنگل‌های ارسباران ۱۶۴ هزار هکتار بوده که از این وسعت ۱۴۸هزار هکتار ار آن به عنوان جنگل حمایتی و حفاظتی اعلام شده است.
گونه‌های گیاهی ارسباران شامل بلوط اوری، بلوط سفید، ممرز، کرب، کرکو، کیکم، سرخدار، ذغال اخته و قره غات است. ارسباران صرف نظر از جاذبه‌های اقتصادی، اجتماعی‌ و فرهنگی بدلیل وجود گونه‌های گیاهی وجانوری کمیاب، چشم‌اندازهای بکر و وسیع وشکنندگی وآسیب‌پذیری بالای خود ابتدا به عنوان منطقه ممنوعه و سپس منطقه حفاظت شده تحت نظارت اعلام و چندی پیش نیز به پارک ملی ارتقا یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز