خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هوا‌شناسی آذربایجان‌شرقی:

کاهش بارش برف و باران در ۱۷ سال گذشته در آذربایجان شرقی بی‌سابقه بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۹۰

متوسط بارندگی دو ماه اخیر به مقدار ۴/۳۶ میلی متر بوده و پیش بینی می‌شود بارش‌ها در آذر و دی ماه با حد نرمال ادامه یابد.

ایلنا: مدیرکل هوا‌شناسی آذربایجان‌شرقی گفت: کاهش میزان بارش باران در استان از ۱۷ سال قبل آغاز شده و خشکسالی‌های استان در شمالغرب کشور بی‌سابقه بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا امیرشاهرخ حسنعلی‌زاده در هشتمین جلسه ستاد گندم با اشاره به کاهش بارندگی در شهرستان‌های استان افزود: با توجه به افزایش خشکسالی‌های اخیر در شهرستان‌ها، شهرستان سراب با ۸۴ درصد، بیشترین کاهش بارندگی را دراین مدت داشته است.
وی شهرستان چاراویماق را با ۵۱ درصد کاهش بارندگی دومین شهرستان استان در خسکسالی‌های اخیر ذکر کرد و گفت: در سال زراعی جاری میزان بارش به میزان ۳۶.۴ میلی متر بوده است.
حسنعلی‌زاده از نتایج بررسی وضعیت خشکسالی آذربایجان شرقی دریک دوره ۶۲ ساله خبر داد که براساس آن به مدت هشت سال خشکسالی استان خیلی شدید بوده و طولانی‌ترین آن در فاصله سال‌های ۷۴ الی ۸۴ رخ داده است.
مدیرکل هوا‌شناسی استان با بیان اینکه براساس یافته‌های فوق شدید‌ترین خشکسالی استان مربوط به سال ۱۳۸۹ بوده است افزود: میزان بارندگی‌های استان درهشت ماهه امسال ۲۵ درصد کاهش یافته است.
وی گفت: بارندگی‌ها درسطح استان از نیمه دوم ماه جاری به وِیژه از ۱۸ آبان ماه به بعد آغاز شده که در روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت.
مدیرکل هوا‌شناسی استان خاطرنشان کرد: متوسط بارندگی دو ماه اخیر به مقدار ۴/۳۶ میلی متر بوده و پیش بینی می‌شود بارش‌ها در آذر و دی ماه با حد نرمال ادامه یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز