خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان ویژه مرند:

باغداران استفاده از نهال سالم و استاندارد را مورد نظر قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۹۶

تولید نهال سالم، استفاده بهینه از منابع تولید وافزایش درآمد را درپی دارد / توجه به خرید وانتخاب نوع نهال توسط خریداران، برای سلامت سطوح باغی بسیار مهم است.

ایلنا: معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند گفت: با توجه به اهمیت ایجاد باغ سالم و تجاری و همچنین راکد بودن سرمایه‌گذاری در این زمینه تا زمان میوه‌دهی محصول، لازم است، باغداران استفاده از نهال سالم و استاندارد را مورد نظر قرار دهند، زیرا این امر موجب می‌شود، کشاورزان در آینده شاهد ضرر و زیان ناشی از استفاده نهال آلوده و نامرغوب و از بین رفتن سرمایه اولیه و آلوده شدن زمین کشاورزی نباشند.
به گزارش ایلنا، بهنام رضوانی در بازدید از نهالستانی واقع در روستای گلزار از توابع این شهرستان، افزود: به همه کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود از نهال‌های شناسه‌دار و بااصالت استفاده و در هنگام خرید نهال از اصالت و سلامت آن آگاهی کامل پیدا کنند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با تاکید بر کسب اطمینان لازم باغداران از صحت و سالم بودن نهال‏‌های خریداری شده، اظهار داشت: توجه به خرید وانتخاب نوع نهال توسط خریداران، برای سلامت سطوح باغی بسیار مهم است.
مسعود محمدیان، افزود: نهال‌های تولیدی در استان به لحاظ کیفی و کمی دارای وضعیت مناسبی است. سالم بودن نهال برای کاشت در باغات دارای اهمیت بسیاری بوده و باغداران باید در این مورد حساسیت لازم را داشته باشند زیرا، عدم توجه لازم به سلامت و کیفیت نهال‏‌ها، مشکلات بسیاری را می‌تواند در روند توسعه بخش کشاورزی در زیر بخش باغی ایجاد کند.
گفتنی است مساحت کل نهالستان روستای گلزار، ۷ هکتار و تعداد نهال اصلاح شده یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله بوده که باشیوه آبیاری قطره‌ای و رعایت کامل اصول مهندسی، در قالب نهال‌های هسته دار، دانه دار تولید و به باغداران منطقه عرضه می‌شود.
نهال‌های سالم توان رشد مطلوبی داشته ودرزمان باردهی با افزایش قابل توجه محصول، درآمد بالایی را نصیب بهره برداران ساخته و استفاده بهینه از منابع تولید را در حد مطلوبی امکان پذیر می‌نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز