خبرگزاری کار ایران

رتبه نخست آذربایجان شرقی در تعداد طرح‌های بهره برداری شده بنگاه‌های زودبازده در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۲۰

تاکنون ۴۹ هزار و ۱۲۶ طرح در استان برای دریافت تسهیلات از محل بنگاه‌های زودبازده انعقاد قرارداد شده است.

ایلنا: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از رتبه نخست استان در تعداد طرح‌های بهره برداری شده بنگاه‌های زودبازده در کشور خبر داد.
به گزارش ایلنا، یونس فاتح در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال آذربایجان شرقی با بیان اینکه تاکنون ۴۹ هزار و ۱۲۶ طرح در استان برای دریافت تسهیلات از محل بنگاه‌های زودبازده انعقاد قرارداد شده است، افزود: از این تعداد برای ۴۷ هزار و ۴۲۴ طرح مبلغ ۱۶ هزار و ۹۶۷ میلیارد ریال که ۹۶ درصد کل اعتبار استان می‌باشد پرداخت شده است.
وی از رتبه اول آذربایجان شرقی در تعداد اشتغال طرح‌های بهره برداری شده بنگاه‌های زود بازده در کشور خبر داد و گفت: تعداد اشتغال ایجاد شده از این محل در کشور یک میلیون و ۳۶ هزار و ۲۷۸ نفر می‌باشد که آدربایجان شرقی با اجرای طرح‌های جدید بهره برداری شده زمینه اشتغال برای ۱۱۶ هزار و ۴۰۲ نفر را فراهم کرده است.
فاتح در ادامه به طرح‌های معرفی شده استان به صندوق توسعه ملی برای دریافت تسهیلات ارزی اشاره کرد و گفت: تا کنون ۱۴۲ طرح به مبلغ ۸۵۵ میلیون دلار و ۳۸ میلیون یورو تایید و به ۱۱ بانک عامل استان معرفی شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در ادامه از جذب ۱۰۰ درصدی اعتبار مشاغل خانگی سال ۹۰ و پرداخت ۹۷۰ میلیار د ریال به متقاضیان خبر داد و گفت: در سال ۹۱ نیز مبلغ ۴۸۵ میلیارد ریال به استان آذربایجان شرقی ابلاغ گردید که بانک‌های عامل مبلغ ۳۹۹ میلیارد ریال که ۸۲ درصد کل اعتبار می‌باشد به متقاضیان پرداخت نموده‌اند.
فاتح در خاتمه به سهم مشاغل خانگی استان در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: در آبان ماه سالجاری مبلغ ۵۵ میلیارد ریال از سوی بانک ملی آذربایجان شرقی ابلاغ گردیده است که مقرر شده ۴۰ درصد اعتبار ابلاغی بدلیل مزیت دار بودن صنعت فرش و قالیبافی در استان برای فعالان این رشته و ۶۰ درصد مابقی به متقاضیان بخش‌های دیگر مشاغل خانگی اختصاص یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز