خبرگزاری کار ایران

ردیابی آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای در باغات جلفا

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۱۸

کشاورزان در مبارزه با آفات، مبارزه تلفیقی را سرلوحه کار خود قرار داده و سم‌پاشی را به عنوان آخرین راه حل ممکن در مبارزه با آفات بکار گیری نمایند.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا گفت: آفت پروانه‌ می‌نوز گوجه فرنگی و مگس میوه‌ مدیترانه‌ای درسطح ۵۰ هکتار باغ و۵۰ هکتار زراعت گوجه فرنگی تحت مراقبت و کنترل دقیق قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا عباسی در گفتگو با خبرنگاران افزود: پس از رصد کامل آفات، نقاط وکانون‌های آن شناسایی و با همکاری کلینک‌های گیاه‌پزشکی وتوصیه‌های انجام گرفته توسط کار‌شناسان این مدیریت به بهره‌برداران، با استفاده از سموم مناسب درکنار اقدام بموقع، تاحد بالایی آفات کنترل و از گسترش آن جلوگیری به‌عمل آمد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای برنامه حفظ نباتات و مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها تلاش می‌شود با ارتقاء دانش و اطلاعات فنی کشاورزان، آنان بتوانند در امر مبارزه با آفات موفق عمل نمایند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا ادامه داد: ازخدمات ارزنده در راستای افزایش توان علمی کشاورزان وارائه خدمات فنی و کار‌شناسی به کشاورزان، بکارگیری ناظران طرح گیاه پزشکی است که در‌سطح شهرستان‌ براساس سطح زیرکشت واهمیت آفات وبیماری‌ها مشغول به‌ارائه خدمات لازم هستند.
عباسی با درخواست از کشاورزان برای استفاده از خدمات کار‌شناسان ناظر استفاده گفت: بهره برداران همچنین از سم‌پاشی بی‌رویه که موجب ضرر و زیان محیط زیست ومقاومت آفات می‌شود، ‌ خودداری کنند و سموم موردنیاز را از فروشگاه‌های مجاز که پروانه صلاحیت فنی از مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان دارند، براساس توصیه کار‌شناس ناظر خریداری و فاکتور دریافت کنند.
وی تاکید کرد: کشاورزان در مبارزه با آفات، مبارزه تلفیقی را سرلوحه کار خود قرار داده وسم‌پاشی را به عنوان آخرین راه حل ممکن در مبارزه با آفات بکار گیری نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز