خبرگزاری کار ایران

به منظور معرفی الگوهای شایسته بومی:

پیر مرمت گر مساجد تاریخی آذربایجان شرقی تکریم شد

کد خبر : ۱۲۱۰۹۲

«جبار طایفه یونسی» از معماران بنام و قدیمی استان است که در مرمت مساجد تاریخی شمال غرب و به ویژه آذربایجان شرقی نقش عمده‌ای داشته است.

ایلنا: پیشکوست حوزه مرمت مساجد تاریخی شمالغرب کشور و آذربایجان شرقی با حضور مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تکریم و قدردانی شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا استاد «جبار طایفه یونسی» از معماران قدیمی استان است که در مرمت مساجد تاریخی شمالغرب و به ویژه آذربایجان شرقی نقش عمده‌ای داشته است.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در دیدار با این معمار برجسته و پیشکوست استان، بر لزوم معرفی چهره‌های تاثیرگذار حوزه‌های مختلف همچون معماری و مرمت استان به منظور معرفی الگوهای شایسته بومی تاکید کرد.
تراب محمدی تکریم اساتید فنون مختلف استان را یک وظیفه خواند و یادآور شد: آذربایجان شرقی با داشتن ۱۵۰ مسجد و امامزاده تاریخی و ثبت ملی شده یکی از استان‌های غنی در این زمینه است که منجر به حضور و تربیت استادان برجسته معماری و مرمت نیز در این خطه شده است.
وی یادآور شد: حضور مرمت گرانی چون استات طایفه یونسی سبب شده بسیاری از این مساجد تاریخی با شیوه‌های سنتی اصیل خود مرمت شده و با کمترین تغییر به دست آیندگان برسند.
محمدی، بیش از ۶۵ سال فعالیت استاد جبار طایفه یونسی در مرمت مساجد تاریخی شمال غرب کشور و آذربایجان شرقی را سابقه‌ای درخشان از خدمت به مردم دیندار این منطقه توصیف کرد.
وی یادآور شد: استاد جبار طایفه یونسی با ۸۳ سال سن و ۶۵ سال فعالیت، به نوعی پیر و پدر مرمت گر مساجد تاریخی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز