خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی تبریز مطرح کرد ؛

عملکرد موفق اتاق بازرگانی تبریز در سال۱۴۰۰ / باید قدردان کارآفرینان استان باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۰۰۸

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: اتاق تبریز در سال ۱۴۰۰ توانست به وظایف تعریف شده خود به درستی عمل کرده و عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، یونس ژائله در جمع تعدادی از اصحاب رسانه استان با اشاره به نقش اتاق های بازرگانی در بهبود وضعیت اقتصادی گفت: هم اکنون اتاق های بازرگانی در تمامی کشورهای جهان فعالیت کرده و نقش بسیار بالایی نیز در اقتصاد کشورهای خود دارند. در کشور ایران نیز اتاق های بازرگانی سراسر استان ها توانسته اند جایگاه خود را در اقتصاد استان ها به خوبی بیابند.

وی با اشاره به تصمیمات مجلس برای حذف چهار در هزار سهم اتاق های بازرگانی گفت: سال های گذشته به درست یا غلط به برخی افرادی که اهلیت لازم را نداشتند، کارت های عضویت و یا کارت های غیرفعال داده شده و این ها به بدنه اتاق ها راه یافته اند و سبب شده اند اتاق ها آنگونه که باید، در این زمینه موثر واقع نشوند.

ژائله ادامه داد: متاسفانه در سالیان گذشته با تصویب قانون چهار در هزار و افزایش درآمدهای اتاق کشور، این درآمدها صرف مباحث بنیادینی همچون تجارت و توسعه بازرگانی نشد. پس یکسری اشکالات به آن وارد است اما با این وجود نمی توان صورت مساله را پاک کرد. نقش اتاق بازرگانی در این بین پابرجا است و کسی که تخلف کرده، باید مجازات شود اما نباید از اصل موضوع غافل شویم.

وی افزود: با این نوع قانون ها به بخش خصوصی کشور لطمه وارد می شود که باید به درستی در این خصوص تصمیم گیری شود چرا که با تضعیف اتاق ها به جایی نخواهیم رسید.

رییس اتاق تبریز در ادامه نشست با اشاره ای به عملکرد اتاق در طول یک سال گذشته گفت: در طول یازده ماهه نخست سال جاری، هزار و ۱۱۰ کارت بازرگانی صادر یا تمدید شده و همچنین تعداد کارت های عضویت صادره و تمدیدی در این مدت، ۴۵۵ مورد بوده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۷ هزار و ۷۶۳ جلد کارنه تیر در این مدت ثبت و صادر شده است. تعداد گواهی مبدا اتاق نیز در این مدت ۱۹ هزار و ۴۳۶ مورد بوده است.

رییس اتاق تبریز با اشاره به هیات های پذیرش شده توسط اتاق تبریز در شرایط کرونایی گفت: ۱۰ هیات به صورت حضوری و هفت هیات نیز به صورت وبیناری پذیرش شده است که در مجموع ۱۷ هیات را شامل می شود. همچنین مشاوره به ۸۱۵ فرد عضو و غیرعضو نیز از دیگر فعالیت های بخش بین الملل بوده است.

رتبه اول شورای گفت و گوی استان در سطح کشور

رئیس اتاق تبریز در ادامه با اشاره ای به رتبه اول شورای گفتگوی استان در سطح کشور گفت: ۳۷ جلسه کارگروه، ۱۱ جلسه اصلی، ۶۶ دستور جلسه، ۸۱ مصوبه استانی، ۶۰ پیشنهاد ملی، ۱۶ دستاورد ملی و استانی، ۲۱ مصوبه اجرا شده و ۶۰ مصوبه در حال پیگیری استانی از جمله این کارها و دستاوردها بوده است.

وی همچنین با اشاره ای به وظایف شورای گفتگوی استان گفت: شورای گفتگوی استان محلی برای تبادل نظر و گفتگوی دولت، بخش خصوصی و قوه قضاییه است. وقتی مصوبه ای از شورای گفتگو خارج می شود، قطعا سازمان دولتی مزبور موظف به اجرای آن است.

ژائله با بیان اینکه بی شک در این میان، اتاق تبریز موظف به اجرای مصوبه نیست، گفت: اتاق تنها وظیفه پیگیری برای اجرا را دارد. اتاق پیشنهاد را بررسی و وارد صحن شورا می کند و اجرا باید توسط دستگاه دولتی انجام شود.

وی ادامه داد: اخیرا شائبه ای مبنی بر انتقاد استاندار از اجرایی نشدن مصوبات شورای گفت وگوی استان مطرح شده است که باید اشاره داشته باشیم که سخنان استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه خطاب به مدیران دولتی و تاکیدی به آنان برای پیگیری درست مصوبات شورا بود. چرا که اتاق تبریز کار پیگیری مصوبات را به درستی انجام داده و قطعا اجرای مصوبات بر عهده اتاق نبوده و بخش های دولتی موظف به اجرا هستند و سخنان استاندار نیز ناظر بر این موضوع بود.

رئیس اتاق تبریز با بیان اینکه باید قدردان کارآفرینان و فعالان اقتصادی خود باشیم، گفت: باید نسبت به قدردانی از افرادی که به افزایش اشتغال و درآمدزایی در کشور کمک کرده اند، اقدام شود. بخش خصوصی امروز و در شرایط کنونی، بار سنگینی را به دوش می کشد که باید فرهنگی به نام قدردانی و تشکر از این افراد داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز