خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

سطح روابط آذربایجان شرقی با استان‌های ترکیه راضی‌کننده نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۹۸

ما مسؤول روابط اقتصادی و تجاری هستیم و در این راستا تمام توان خود را به کار می‌گیریم.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری این استان با ترکیه در قالب یک برنامه مشخص کاری تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده در دیدار سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز با وی، با اشاره به روابط دیرینه ایران و ترکیه و مشترکات فرهنگی دو کشور، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی روابط خوبی با استان‌های مختلف ترکیه دارد، اما سطح این روابط راضی‌کننده نیست و باید بیشتر از این توسعه یابد.
وی تاکید کرد: روابط دو طرف باید طبق یک برنامه زمان‌بندی شده و مشخص توسعه یافته و روند این برنامه نیز باید به صورت دوره‌ای مورد ارزیابی قرار گیرد.
جبارزاده از کنسول‌گری ترکیه در تبریز و نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان شرقی خواست برنامه‌ای برای ارتقای سطح روابط دوجانبه و چگونگی رفت و آمد هیأت‌های اقتصادی و تجاری دو کشور تهیه کنند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه روابط سیاسی ایران و ترکیه بر عهده دولت‌های دو کشور است، افزود: ما مسؤول روابط اقتصادی و تجاری هستیم و در این راستا تمام توان خود را به کار می‌گیریم.
سرکنسول ترکیه در تبریز هم در این دیدار انتصاب دکتر جبارزاده به سمت استانداری آذربایجان شرقی را تبریک گفت و و با آرزوی موفقیت برای وی، خواستار استمرار و گسترش روابط دوجانبه با این استان شد.
گوون بگچ همچنین با تاکید بر اهمیت روابط اقتصادی و تجاری بین منطقه‌ای ترکیه و آذربایجان شرقی، آمادگی خود را برای همکاری با مدیریت اجرایی این استان در جهت توسعه روابط اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز