خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

جمعیت، یک عامل بازدارنده و نقطه قوت محسوب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۷۱

دغدغه‌ خانواده‌ها برای فرزنددار شدن باید برطرف شود / ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به خانواده‌ها و فراهم کردن زمینه‌های مناسب تحصیل، ازدواج و اشتغال فرزندان می‌تواند در افزایش باروری نقش بسزایی داشته باشد.

ایلنا: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم تا افزایش جمعیت با آهنگ درست و منطقی و بدون افراط و تفریط رشد کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد علی نصرتی در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه جمعیت، یک عامل بازدارنده و نقطه قوت محسوب می‌شود، افزود: باید از تمام ظرفیت‌های جامعه به منظور تببین ضرورت داشتن فرزندان بیشتر برای تضمین آینده کشور استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه تمام نهادهای دولتی و غیردولتی باید در این خصوص وارد صحنه شوند، گفت: روحانیت در رأس تمام نهاد‌ها می‌تواند در ارایه بحث‌های منطقی در خصوص لزوم افزایش جمعیت، آموزش و پرورش با اصلاح نگرش در برنامه‌های درسی و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما با برگزاری میزگردهای کار‌شناسی نقش مهمی در این عرصه داشته باشند.
نصرتی با بیان اینکه البته در کنار اقدامات فرهنگی و آموزشی، اقدامات تشویقی نیز نباید فراموش شود، افزود: ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به خانواده‌ها و فراهم کردن زمینه‌های مناسب تحصیل، ازدواج و اشتغال فرزندان می‌تواند در افزایش باروری نقش بسزایی داشته باشد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید توجه کرد که گروه‌ها و دستگاه‌های مختلف در این راستا باید همسو و هماهنگ حرکت کنند، چرا که رفتارهای متفاوت می‌تواند گمراه‌کننده باشد
نصرتی افزود: ازدواج دیرهنگام، شرایط سخت ازدواج، ماشینی شدن زندگی، کاهش مرگ و میر و افزایش طول عمر از جمله دلایل عمده پیری جمعیت کشور محسوب می‌شود و باید گفتمان تنظیم جمعیت با برنامه‌ریزی‌های صحیح تغییر یابد.
وی افزود: نخبگان علمی استان باید در کارگروه‌های تخصصی حضور یابند چرا که این عرصه نیازمند پژوهش‌های هدف‌محور، هوشمندانه و عالمانه است.
نصرتی با بیان اینکه افزایش جمعیت چالشی جهانی است و در این زمینه باید از ابراز رفتارهای احساسی به شدت پرهیز شود، گفت: تا به امروز جامعه در خصوص شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر اقناع شده بود و تغییر این روند نیازمند صرف زمان است تا آثار و تبعات کاهش باروری برای مردم به روشنی تبیین شود.
وی تصریح کرد: اگر بنا داریم که در زمینه جمعیت، تحول ایجاد شود باید دغدغه‌های خانواده‌ها برای فرزنددار شدن را برطرف کنیم، چرا که در شرایط فعلی امکان داشتن چند بچه خیلی سخت است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه با تاکید بر استفاده مناسب از ظرفیت‌های تبلیغاتی برای افزایش رشد جمعیت در کشور، گفت: با ادامه روند فعلی رشد جمعیت، در آینده با مشکل پیری جمعیت مواجه خواهیم شد و عوامل متعدد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز بر این موضوع دامن زده است.
مهدی اسماعیلی مشکل نگهداری سالمندان، کاهش نخبگان و محرومیت از ظرفیت‌های جوانان را از جمله تبعات کاهش رشد جمعیت عنوان و تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های آموزش عالی، آموزش و پرورش، صدا و سیما و روحانیون برای فرهنگ‌سازی و سرعت بخشیدن به روند رشد جمعیت استفاده شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز