خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت علمی دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان:

استفاده از هوش مصنوعی به بخشی اززندگی تبدیل شده است

کد خبر : ۱۱۵۴۰۶

به همت انجمن علمی کامپیو‌تر دانشگاه آزاداسلامی تبریز همایش «بینایی ماشین وکاربردهای آن» دراین دانشگاه برگزارشد.

ایلنا: عضو هیأت علمی دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان گفت: استفاده از ابزارهایی که به نوعی ازهوش مصنوعی بهره می‌گیرند بطور چشمگیری تبدیل به قسمتی اززندگی روزمره ما انسان‌ها شده است.
ناصر فرج‌زاده که در همایش «بینایی ماشین وکاربردهای آن» در دانشگاه آزاداسلامی تبریز سخن می‌گفت افزود: مجهز کردن ابزار‌ها وسیستم‌های کاربردی به بینایی یکی از پرکاربرد‌ترین زمینه‌های هوش مصنوعی به شمار می‌رود.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: باتحولات سریع به وجود آمده در فناوری‌های سخت افزاری مانند دوربین‌های دیجیتالی وکامپیو‌تر، کاربردهای جدیدی در این فناوری حاصل شده است.
وی گفت: کنترل کیفیت خط تولید، نظارت هوشمند ویدیویی، جستجوی تصاویر در وب، تشخیص بیماری‌ها، کنترل سیستم‌های راهبردی مانند موشک‌های نقطه زن و اتومبیل‌های بدون راننده برخی از کاربردهای این شاخه از علم کامپیوتر و هوش مصنوعی است.
فرج‌زاده به تشریح کامل این شاخه از علم کامپیو‌تر پرداخت و برخی مشکلات وموانع موجود را مورد بررسی قرارداد.
به همت انجمن علمی کامپیو‌تر دانشگاه آزاداسلامی تبریز همایش «بینایی ماشین و کاربردهای آن» در این دانشگاه برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز