خبرگزاری کار ایران

۳۶ هزارو ۴۲۸ کیلوگرم انار، از یک هکتار باغ شاخص در جلفا برداشت شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۵۹

در این شهرستان بالغ بر ۱۵۴ هکتار باغات انار در روستاهای دوزال، کردشت، قولان، میسن و اشتیبین وجود دارد و کل میانگین محصول باغات انار این شهرستان در حدود ۲ هزار تن و ارقام کشت شده را انار ترش، گلوشای‌دراز، گلوشای پوست‌کلفت، قرمزترش، انار یزد، شیرین قیزیل‌قابوق، شیرین‌انوکی و انار شیرین تشکیل می‌دهند.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا گفت: برداشت ۳۶ هزار و۴۲۸ کیلوگرم از یک هکتار باغ انار شاخص در این شهرستان محقق و عملکرد فوق با کیل گیری از باغ انار در سطح یک هکتار در روستای دوزال بخش سیه رود، به بهره برداری حاج اصلان بیرامی حاصل آمده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا رضا عباسی در حاشیه مراسم کیل‌گیری از باغ شاخص انار شهرستان جلفا در گفتگو با خبرنگاران، افزود: در این شهرستان بالغ بر ۱۵۴ هکتار باغات انار در روستاهای دوزال، کردشت، قولان، می‌سن و اشتیبین وجود دارد و کل میانگین محصول باغات انار این شهرستان در حدود ۲ هزار تن و ارقام کشت شده را انار ترش، گلوشای‌دراز، گلوشای پوست‌کلفت، قرمزترش، انار یزد، شیرین قیزیل‌قابوق، شیرین‌انوکی و انار شیرین تشکیل می‌دهند.
وی متوسط عملکرد انار این شهرستان در سال جاری را ۱۳ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: با توجه به آب وهوای خاص شهرستان، محصول انار در این مناطق بهترین کیفیت را داشته و با اجرای طرح‌ای. پی. ‌ام یا مدرسه در مزرعه و همچنین مبارزه بیولوژیک با استفاده از زنبور تریکوگراما و عدم استفاده از سموم کشاورزی توسط بهره برداران، انارهایی کاملا ارگانیک وعاری از کود و سم تولید می‌شود.
عباسی افزود: با اجرای طرح‌های جدید باغبانی و برگزاری کلاس‌های مختلف ترویجی و پروژه مدرسه در مزرعه و نیز استفاده از زنبور تریکوگراما، میزان محصول تولید شده نسبت به سال گذشته که در باغ شاخص حدود ۲۲ تن بود، افزایش چشم‌گیری یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز