خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی در دومین همایش ملی فرهنگ غدیر:

راهبردهای غدیر برای تعیین خط‌مشی‌های نظام جمهوری‌اسلامی به کار گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۱۲

غدیر نماد و نشانه‌ای از داشتن برنامه برای آینده جهان توسط شیعه است.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: رمز حیات و جاودانگی ملت ایران، اتصال و ارتباط با فرهنگ غدیر است.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی در دومین همایش ملی فرهنگ غدیر، الگوی تمدن و سبک زندگی اسلامی در دانشگاه تبریز تصریح کرد: غدیر، آرمان و هویت مهدویت و تشیع به شمار می‌رود و باید با برپایی بزرگداشت‌های عظیم، غدیر را بیش از پیش به جهانیان بشناسانیم.
استاندار آذربایجان شرقی غدیر را نماد و نشانه‌ای از داشتن برنامه برای آینده جهان توسط شیعه دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام در خطبه غدیر، تعابیر بسیار زیبایی در مورد انسان کامل به عنوان نصرت دین الهی و درهم کوبنده ستمگران و بنیان‌های ظلم و شرک بیان کرده‌اند.
وی، ممزوج شدن دین و سیاست را از جمله پیام‌های غدیر ذکر کرد و افزود: کسانی که خواب آشفته نارسا بودن پیام الهی پیامبر رحمت و ناکارآمدی اسلام برای حکومت و برقراری عدالت را تعقیب می‌کردند در طول تاریخ آشفتگی آن‌ها را به خوبی می‌توانیم ببینیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه غدیر برای شیعه یک زره فولادی و مصون‌ساز به شمار می‌رود، گفت: شیعه با بهره‌مندی از دو فرهنگ شهادت و انتظار، می‌تواند افق بلندی را بپیماید و فرهنگ غدیر می‌تواند شیعه را در این مسیر از آفت‌های بی‌شماری مصون نگه دارد.
وی با اشاره به اینکه مهدویت، یک مبحثریشه‌دار در فرهنگ شیعی است، افزود: تکریم و بزرگداشت غدیر در واقع تکریم مهدویت است
و همه ما بی‌صبرانه در انتظار ظهور حضرت ولی عصر(عج) برای تکمیل پیام غدیر هستیم.
علیرضابیگی با تاکید بر ترویج و برجسته کردن فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی به عنوان تداوم خط نبوت و استمرار بعثت رسول اکرم، گفت: غفلت در بزرگداشت غدیر موجب تلاش‌های دشمنان برای نفی این واقعه بزرگ شده است و چه بسا اگر اهتمام شیعه برای بزرگداشت عاشورا نبود دشمنان در مورد عاشورا هم همین تفکر را بروز می‌دادند.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی، نتیجه تفکر و فرهنگ غدیر است و ولایت فقیه محصول غدیر به شمار می‌رود، اظهار داشت: ارتباط و اتصال به فرهنگ غدیر، جمهوری اسلامی را از همه آفت‌ها و گزندهایی که در طول ۳۵ ساله انقلاب بر آن تحمیل شده بیمه کند.
وی افزود: حضرت امام به عنوان میراث‌دار غدیر و نایب امام عصر(عج)، با استقامت مثال‌زدنی در مقابل همه شداید و طوفان‌ها ایستاد و دشمن را با همه ابهت به زانو درآورد و امروز هم مقام معظم رهبری با قوت این مسیر را ادامه می‌دهد.
علیرضابیگی خاطرنشان کرد: امروز در هر حادثه‌ای که به جهت رویارویی با انقلاب اسلامی رخ می‌دهد نقش ولی فقیه بیش از پیش خود را نشان می‌دهد و ایمان و یقین بیشتر همگان را به جایگاه خطیر ولایت فقیه سبب می‌شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حوادثپس از انتخابات ۸۸ و با بیان اینکه چه کسی می‌توانست تصور کند جمهوری اسلامی با همه سناریوهای طراحی شده برای این انتخابات، سربلند و سرافراز از این حادثه بیرون آید، افزود: برخی از رهبران کشورهای همسایه، امتزاج دین و سیاست را یک ایراد و نقص برای جمهوری اسلامی ذکر می‌کردند و استمرار چنین حکومتی را امکان‌پذیر نمی‌دانستد؛ اما اعتقاد ما این است که جاودانگی جمهوری اسلامی ایران، فقط و فقط از رهگذر ممزوج شدن دین و سیاست می‌سر است و تمام کینه‌توزی‌های دشمنان نخواهد توانست به این عمارت رفیع لطمه‌ای وارد کند و حوادثسال ۸۸، بهترین گواه برای این مدعاست.
علیرضابیگی تصریح کرد: توصیه ما به این کشور‌ها که بخش بزرگی از خاک خود را در تصرف بیگانه دارند این است که به جای تکیه بر امکانات و تسلیحات بیگانگان، به فرهنگ غدیر و اهل بیت تکیه کنند تا به عزت و سرافرازی دست پیدا کنند.
وی با بیان اینکه عزت و سرافرازی هیچ‌گاه از رهگذر تجهیزات بیگانه و تکیه بر صهیونیسم به دست نخواهد آمد، خاطرنشان کرد: بهترین گواه این موضوع، امکاناتی بود که ارتش بعثعراق در اختیار داشت اما در رویارویی با آمریکای جهانخوار هیچ کدام از این تجهیزات موثر نبود و کارایی لازم را نداشت.
استاندار آذربایجان شرقی در پایان با قدردانی از برگزارکنندگان همایش ملی فرهنگ غدیر و بسیج اساتید استان، اظهار داشت: ان‌شاءالله موضوعات مطرح شده در این همایش به عنوان برنامه‌ای برای تعالی و سعادت مردم و راهنمای تعیین‌کنندگان خط مشی در نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد و دشمنان غدیر، جاودانگی و پیروزی جمهوری اسلامی را از رهگذر اتصال با فرهنگ غدیر مشاهده کنند.
وی تاکید کرد: استفاده از راهبردهای غدیر و جاری و ساری کردن پیام مولی‌الموحدین حضرت امام علی(ع) در نهج‌البلاغه و میراثحکومت آن بزرگوار باید مورد توجه تمام محققان و اندیشمندان قرار گیرد.

در پایان این همایش که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، از صاحبان ۲۰ عنوان مقاله پذیرفته شده در دبیرخانه دومین همایش ملی فرهنگ غدیر تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز