خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی اهر:

کشت پائیزه در ۲۸ هزار هکتار از اراضی زراعی اهر انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۱۸

با توجه به نبود بارندگی پائیزه کشت غلات دیم با تاخیر ۳۰-۲۵روزمواجه شده است.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر گفت: در کشت پائیزه سال زراعی ۹۳-۹۲،۲۷هزارو ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به زیر کشت گندم و جو می‌رود.
به گزارش خبرنگار ایلنا آیت عبادی در گفتگو با خبرنگاران افزود: با توجه به نبود بارندگی پائیزه کشت غلات دیم با تاخیر ۳۰-۲۵روزمواجه شده است که امید می‌رود با باران رحمت الهی در فرصت باقی مانده در اراضی دیم سطوح پیش بینی شده کشت شود.
وی افزود: در این راستا مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اهر با تهیه وتامین و توزیع بیش از ۳هزار تن انواع کودهای شیمیایی، ۳۰۰ تن انواع بذور اصلاح شده و بکارگیری توان کار‌شناسی ۶ شرکت خدمات فنی و مشاوره‌ای با حضور ۲۸ نفر از فارغ التحصیل بخش کشاورزی نظارت‌های لازم را در ۳هزار هکتار از مزارع گندم انجام خواهند داد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر خاطرنشان کرد: همچنین ۵ شرکت خدمات فنی و مشاوره‌ای برای اولین بار در سال زراعی جاری توزیع کودهای شیمیایی را بر اساس سیاست‌های کمیته فنی توزیع کود شیمیایی شهرستان، بین کشاورزان توزیع خواهند کرد. مهندس عبادپور اضافه نمود: جهت تامین سرمایه در گردش کشاورزان بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات جاری بانکی با عاملیت بانک کشاورزی شهرستان تامین و در حال پرداخت به کشاورزان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز