خبرگزاری کار ایران

دانشگاه تبریز و شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۰۰

این تفاهم‌نامه با هدف توسعه خدمات تحقیقاتی و مطالعاتی و استفاده حداکثر از پتانسیل‌های موجود در دانشگاه و صنعت برق، همچنین ایجاد ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه و ارتقای توام توانمندی‌های علمی، پژوهشی، فنی و تحقیقاتی منعقد شد.

ایلنا: دانشگاه تبریز و شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در راستای گسترش تعاملات و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی فیمابین تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا رییس دانشگاه تبریز در آیین امضای این تفاهم نامه تعامل بین دانشگاه تبریز و وزارت نیرو را در بخش‌های مختلف اتفاقی مبارک خواند و گفت: امروزه یکی از مولفه‌های اصلی قدرت، علم است و سهم هر کشوری که در علم موفق باشد، در مدیریت جهانی بسیار بالا‌تر است.
پرویز آژیده افزود: اگر بخواهیم هم در توسعه کشور و هم مدیریت جهانی پیشرفت کنیم، باید به تولید علم بپردازیم و تاکید مقام معظم رهبری هم همیشه بر این است که باید تحقیقات و پایان نامه‌ها به سمت کاربردی شدن حرکت کنند تا گره گشا باشند
وی با بیان اینکه این تفاهم نامه با هدف توسعه خدمات تحقیقاتی و مطالعاتی و استفاده حداکثر از پتانسیل‌های موجود در دانشگاه و صنعت برق، همچنین ایجاد ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه و ارتقای توام توانمندی‌های علمی، پژوهشی، فنی و تحقیقاتی منعقدمی شود، یاد آور شد: در این خصوص دانشگاه تبریز در جهت استفاده شرکت برق از تجهیزات آزمایشگاهی و منابع اطلاعاتی، داوری و نظارت پروژه‌های تحقیقاتی شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی و برگزاری دوره‌های آموزشی و حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه در جلسات کمیته تحقیقات و سایر کمیته‌های تخصصی شرکت، همکاری خواهند کرد.
به گفته وی، شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی نیز متعهد شد در زمینه‌های حمایت از پایان نامه‌ها، دعوت از نمایندگان دانشگاه جهت عضویت در کارگروه‌های تحقیقاتی، ارسال اولویت‌های پژوهشی، ایجاد راه‌های آشنایی محققین، اساتید و دانشجویان با فعالیت‌های شرکت برق، همچنین برقراری امکان استفاده از تجهیزات تحقیقاتی و فراهم کردن زمینه کارآموزی دانشجویان دانشگاه تبریز در شرکت، با دانشگاه تبریز همکاری کند.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان آذربایجان‌شرقی نیز در این آیین گفت: امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه تبریز با این شرکت حرکتی به سمت سازندگی و توسعه است.
یوسف سرافراز افزود: جوانان برومند ایران اسلامی با تلاش شبانه روزی توانسته‌اند در عرصه تولید به موفقیت‌های چشم‌گیری رسیده و استقلال صنعتی خود را به دست آوردند.
مدیرکل دفتر امور تحقیقات شرکت توانیر نیز در این مراسم رتبه صنعت ایران در این رشته در جهان را ۱۵ اعلام کرد و گفت: توانیر بزرگ‌ترین شرکت برق غرب آسیا بوده و در سایه همکاری با دانشگاه‌ها توانسته است به موفقیت‌های بزرگی دست یابد.
محمدعلی فرحناکیان، اولین محور همکاری بین صنعت و دانشگاه را ساخت تجهیزات مورد نیاز این صنعت در داخل کشور خواند و افزود: ما باید با تولید داخلی، تهدید‌ها و تحریم‌های دشمنان را به فرصت تبدیل کنیم که این امر در سایه گسترش همکاری‌ها و کمک متخصصان داخلی امکان پذیر است.
یاد آور می‌شود: این تفاهم نامه در هفت ماده و یک تبصره به امضای پرویز آژیده، رییس دانشگاه تبریز و سرافراز، مدیر عامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز