خبرگزاری کار ایران

نماینده‌ ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

انتشار کتاب‌های مفید باید محور فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۶۶

در فرهنگ اسلامی کتاب مهم‌ترین و اثرگذار‌ترین وسیله هدایت انسان و ابزاری برای انتقال مواریثفرهنگی و معلومات و تجربیات گذشتگان به نسل‌های آتی است.

ایلنا: نماینده‌ ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: انتشار کتابهای مفید باید محور فعالیت در حوزهٔ کتاب و کتابخوانی باشد.
به گزارش ایلنا آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، افزود: در فرهنگ اسلامی کتاب مهم‌ترین و اثرگذار‌ترین وسیله هدایت انسان و ابزاری برای انتقال مواریثفرهنگی و معلومات و تجربیات گذشتگان به نسل‌های آتی است.
وی با اشاره به لزوم چاپ و نشر کتاب‌های مفید در جامعه گفت: عرضه کتابهای ارزشمند آثار مثبت فراوانی را در پی داشته و موجب برانگیخته شدن ذوق و شور مطالعه در جامعه می‌شود.
امام جمعه تبریز بر لزوم بررسی قبل از چاپ کتاب توسط متولیان این بخش تاکید کرد و خواستار اهتمام و دقت بیش از پیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتشار کتاب‌های مناسب و مفید و جلوگیری از چاپ کتاب‌های ضاله در جامعه شد و گفت: کتاب وسیله‌ انتقال اندیشه است و برای انتقال اندیشه‌های مثبت و متعالی باید کتاب‌های مفید چاپ شود.
وی با تاکید بر این مطلب که کتاب عامل فرهیختگی انسان و منبع مکتوب فرهنگی است، خواستار نهادینه شدن فرهنگ اهدای کتاب در جامعه شد.
براساس این گزارش یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از هفتم تا سیزدهم مهرماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی این شهر برپاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز