خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

بررسی قبل از چاپ کتاب توسط متولیان ضروری است

کد خبر : ۲۲۴۳۹۱

کتاب وسیله انتقال اندیشه است و برای انتقال اندیشه‌های مثبت و متعالی باید کتاب‌های مفید چاپ شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، بر لزوم بررسی قبل از چاپ کتاب توسط متولیان این بخش تاکید کرد

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری که در آیین تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی در تبریز سخن می گفت خواستار اهتمام و دقت بیش از پیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتشار کتابهای مناسب و مفید و جلوگیری از چاپ کتاب های ضاله در جامعه شد و گفت: کتاب وسیله انتقال اندیشه است و برای انتقال اندیشه‌های مثبت و متعالی باید کتاب‌های مفید چاپ شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز همچنین خواستار اهتمام بیشتر خیرین به ساخت کتابخانه شد و گفت: خیرین در ساخت کتابخانه‌ها دریغ نکنند چرا که اگر کتابخانه‌های عمومی ما فراوان باشد، مخاطبان کتاب نیز به همان اندازه زیاد می‌شود.

وی با اشاره به لزوم چاپ و نشر کتابهای مفید در جامعه گفت: عرضه کتابهای ارزشمند آثار مثبت فراوانی را در پی داشته و موجب برانگیخته شدن ذوق و شور مطالعه در جامعه می شود.

امام جمعه تبریز موضوع گرانی کاغذ از مشکلات اساسی در حوزه تولید کتاب در کشور عنوان کرد و گفت: کتابخوانی در دوران گذشته در ایران رواج نداشته و شاید دلیل این عدم ترویج کتابخوانی در ایران از سلاطین قبل از انقلاب به جای مانده باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سال‌ها طول می‌کشد تا به عظمت دیرینه برسیم، افزود: پادشاهان ایرانی خود عده‌ای بی‌سواد بودند که طبیعی است توجهی به ترویج کتابخوانی هم نکرده باشند و در این بین ملل غیرمسلمان از ما پیشی گرفتند و کشور ما از لحاظ علمی و فرهنگی عقب ماند.

وی ادامه داد: ما باید فرهنگ کتابخوانی را بیش از پیش رواج دهیم و سعی کنیم مولفان، مترجمان، بانیان کتابخانه‌های عمومی و کتابخوانی هر چه بیشتر تشویق شوند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: کتاب از مهم‌ترین عوال رشد اجتماعی است و کتابخوانی روح معرفت و فضائل اخلاقی را در جامعه ارتقاء می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز