خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

ترویج گردشگری به تعلق خاطر کودکان به میهن اسلامی می‌انجامد

کد خبر : ۱۰۸۹۳۹

آشناسازی کودکان و نوجوانان با مقوله سفر و شناخت موهبت‌ها و نعمات خداوندی که در سرتاسر ایران اسلامی گسترده شده همدلی و همبستگی ملی را تقویت می‌کند.

ایلنا: معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد: عمل به توصیه‌های قرآن کریم مبنی بر سفر و نتایجی که به بار دارد از طریق آموزش و ترویج در مدارس، به افزایش تعلق خاطر کودکان و نوجوانان به سرتاسر میهن اسلامیمان می‌انجامد.
به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام علی پوررادی در مراسم به صدا در آوردن زنگ گردشگری در مدرسه حجاب محله شنب غازان تبریز افزود: آشناسازی کودکان و نوجوانان با مقوله سفر و شناخت موهبت‌ها و نعمات خداوندی که در سرتاسر ایران اسلامی گسترده شده همدلی و همبستگی ملی را تقویت می‌کند.
وی لازمه این امر را جدی گرفتن گردشگری در مدارس دانست و گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان توانسته با توجه به قشر دانش آموز گردشگری و سفر را تا حد زیادی نهادینه کند.
حجت الاسلام پوررادی خاطرنشان کرد: با توصیه‌هایی که در قرآن کریم بر سفر شده، گردش بر روی زمین خدا و تفکر در فراوانی نعماتی که به ویژه در کشور عزیزمان ایران آفریده شده می‌تواند به تزکیه و پرورش روح بیانجامد.


*رویکرد فرهنگی و پرورشی باید در کنار آموزش باشد
رئیس ناحیه دو آموزش و پرورش تبریز نیز در این مراسم، شنب غازان را محله‌ای تاریخی خواند و گفت: انتخاب مدرسه‌ای در این محله برای نواختن زنگ گردشگری نشان از توجه اداره کل میراثفرهنگی استان به ظرفیت آموزشی آثار تاریخی دارد.
اسماعیل ولیزاده رویکرد فرهنگی و پرورشی را در کنار آموزش از اولویت‌هایی خواند که باید همواره در مدارس جدی گرفته شوند و افزود: گردشگری و سفر از مقوله‌های مهم و جدی هستند که باید در مباحثفرهنگی و پرورشی کودکان و نوجوانان در مدارس جایگاه ویژه‌ای بیابند.
یادآور می‌شود، زنگ گردشگری در مدرسه حجاب محله تاریخی شنب غازان تبریز همزمان با سراسر کشور با حضور مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به صدا درآمد.
گفتنی است، هفته گردشگری از ۵ مهر ماه به عنوان روز جهانی جهانگردی آغاز شده و با ارائه برنامه‌های ویژه تا یک هفته پس از آن در آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز