خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

گنجینه دفاع مقدس باید به نسل حاضر و نسل‌های آینده انتقال یابد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۳۶

همزمان با برگزاری همایش نقش زنان در صیانت از دستاوردهای معنوی انقلاب، از ۳۳ نفر از همسران جانبازان بالای ۷۰ درصد استان با اهدای لوح تقدیر و هدیه، تجلیل شد.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه بسیاری از گنجینه‌های ارزشمند دفاع مقدس را نتوانسته‌ایم منتشر و به شیوه‌های جذاب به کودکان و نوجوانان عرضه کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در همایش نقش زنان در صیانت از دستاوردهای معنوی انقلاب، با تاکید بر اینکه باید فرهنگ دفاع مقدس را انتقال دهیم، افزود: باید بتوانیم هرچه بیشتر گنج پنهان دفاع مقدس را انتشار دهیم و بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم و ابعاد و زوایای مختلف آن را به شیوه‌های هنرمندانه و جذاب به نسل جوان و نوجوان بشناسانیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز دستگاه رسانه‌ای و سینمایی غرب تلاش می‌کند فرهنگ شیطانی خود را به اشکال مختلف به خورد ملت‌ها بدهد، اما ما نتوانسته‌ایم آثار باارزش و قابل توجهی از فرهنگ خود به نسل‌های حاضر و آتی ارایه کنیم.
علیرضابیگی با اشاره به اینکه گذشت زمان باعثفراموشی می‌شود، افزود: نباید شرایطی به وجود آید که نسل جوان ما تصور کنند که تاریخ انقلاب و دفاع مقدس، افسانه بوده و فراموش کنند که چه زحمت‌هایی برای این کشور کشیده شده است.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه دفاع مقدس، نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، گفت: اساسی‌ترین رکن دفاع مقدس که آن را با جنگ‌های متداول سده اخیر متمایز می‌کند قرار گرفتن هر دو ابرقدرت شرق و غرب در یک جبهه در مقابل انقلاب اسلامی و اینکه جنگ ما یک جنگ اعتقادی بود.
وی با بیان اینکه از افتخارات ملت ایران است که با دست خالی جنگ را اداره کردند، افزود: ریشه دفاع مقدس بر مبنای باورهای قلبی مردم به اسلام و اهل بیت شکل گرفت که شواهد بسیاری بر این ادعا وجود دارد.
علیرضابیگی خاطرنشان کرد: در همین استان ما در شهرستان میانه، مادر شهیدی هست که وقتی جنازه فرزندش را می‌آورند و مردم برای تسلی خاطر او جمع می‌شوند، با افتخار می‌گوید که به من تسلیت نگویید، چرا که پسر من راه حضرت علی اکبر(ع) را رفته و فدایی امام حسین(ع) شده است.
وی افزود: این حرف دل تمام مادران شهید ماست و این باور در قلب همه مردم ما ریشه داشت که موجب سربلندی در دفاع مقدس و شکست و ناامیدی دشمنان شد.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: نمونه‌های فراوانی از ایثار و رشادت و بصیرت ملت ایران در صحنه جنگ تحمیلی می‌توان برشمرد و به فرموده امام راحل، از صدر اسلام تا به حال، چنین ملتی دیده نشده است.
وی با بیان اینکه هر زمان که به فرهنگ دفاع مقدس تکیه کرده‌ایم فتح و پیروزی با ما بوده است، افزود: در عرصه علوم و فنون به ویژه در زمینه انرژی هسته‌ای، این فرهنگ دفاع مقدس بود که موجب دستاوردهای عظیم و شگرف جوانان ما شد و این جوانان از نسل‌‌ همان جوانانی هستند که در دوران جنگ، فرماندهان برجسته نظامی را به تحیر واداشتند.
علیرضابیگی با بیان اینکه امروز دنیا به قابلیت‌های جمهوری اسلامی در عرصه انرژی هسته‌ای و سایر علوم و فناوری‌ها اقرار می‌کند، گفت: در شرایطی که دشمنان، ما را از دست‌یابی به افق‌های بالا‌تر منع می‌کنند جوانان ما به برکت تکیه بر باورهای دینی و انقلابی به دستاوردهایی دست پیدا می‌کنند و این موفقیت‌ها، دشمنان را وادار می‌کند از سر استیصال و درماندگی، ذلیلانه‌ترین کار ممکن یعنی ترور دانشمندان هسته‌ای ما را انتخاب کنند، اما فرهنگ دفاع مقدس به ما آموخته است که مرگ و شهادت، نمی‌تواند موجب سکون و رکود شود بلکه خون شهدا، همواره عامل تحرک و پیشرفت بوده است.
وی افزود: ستیز و دشمنی نظام سلطه با جمهوری اسلامی به خاطر فرهنگ انقلاب اسلامی است که موجب می‌شود ملت ایران، هیچ سلطه‌ای را نپذیرند و به باورهای خود تکیه کنند.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در شرایطی که برخی از کشور‌ها ژست ضداسراییلی و ضدصهیونیستی می‌گیرند، اما در عمل این جمهوری اسلامی ایران است که اعلام می‌کند دشمنی ما با اسراییل، تمام‌شدنی نیست و ما منافع اسراییل را در هر کجای جهان به خطر می‌اندازیم.
وی با بیان اینکه اگر به دنبال سعادت هستیم باید آن را در مکتب اهل بیت و امام و انقلاب، جستجو کنیم، افزود: انقلاب‌هایی که در منطقه و جهان روی داده به دلیل بی‌ریشه بودن و گرایش به نظام سلطه به سمت نابودی رفته‌اند.
علیرضابیگی افزود: علت اینکه انقلاب مردم مصر به نقطه‌ای رسیده است که بعد از یک سال از دستگیری حسنی مبارک به عنوان جلاد و دژخیم این کشور، طرفداران او حاکم شده و مبارک هم آزاده شده است، دوری از اصل و ریشه است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه رجوع به فرهنگ دفاع مقدس همواره اثربخش بوده، اظهار داشت: اگر امروز سنگینی بار حادثه زلزله ارسباران را احساس نمی‌کنیم به خاطر همدلی و وحدت ملت و تکیه بر فرهنگ ایثار و دفاع مقدس بود، چرا که حجم تبلیغات منفی دوست و دشمن در جریان این حادثه، برای نارضایتی مردم کافی بود اما آن‌چه در عمل اتفاق افتاد صحنه‌های زیبایی از یکپارچگی و همبستگی ملت ایران بود.
وی با اشاره به حضور رییس جمهور کشورمان در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: خلق حماسه سیاسی ملت ایران در جریان انتخابات ریاست جمهوری، دنیا را وادار به پذیرش حقانیت نظام جمهوری اسلامی کرد و سخنان نافذ دکتر روحانی در سازمان ملل نیز ناشی به پشتوانه قدرت سیاسی نظام و حمایت همه ملت ایران بیان شد.
علیرضابیگی همچنین با بیان اینکه استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی قابل دست‌یابی نیست، افزود: فعالیت‌های اقتصادی و تحکیم و توسعه قابلیت‌های اقتصادی باید سرلوحه همه مردم به ویژه زنان کشور که همواره حرکت‌آفرین هستند، قرار گیرد.
در این مراسم از ۳۳ نفر از همسران جانبازان بالای ۷۰ درصد استان آذربایجان شرقی با اهدای لوح تقدیر و هدیه، قدردانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز