خبرگزاری کار ایران

یک کنگره دامپزشکی در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۴۰

در مجموع ۴۰ مقاله به صورت پوستر و ۱۰ مقاله به شکل سخنرانی در طول برگزاری این کنگره ارایه خواهد شد.

ایلنا: کنگره سراسری یک روزه کنترل ورم پستان در گاوهای شیری ایران صبح امروز سوم مهرماه با حضور محققان این رشته از سراسر کشور در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا رییس دانشکده دامپزشکی در آیین آغاز به کار این کنگره با اشاره به اهمیت بهداشت دام و بیماری ورم پستان در ضنعت دامپروری گفت: در گله‌های شیری بحثدرآمدزایی از دو طریق افزایش تولید شیر باکیفیت و تولید گوساله مقدور بوده که هردوی این نیز با غده پستانی و بهداشت آن مربوط است. رضا اسدپور تلاش برای دستیابی به استانداردهای بین المللی در این زمینه را یکی از ضروریات این صنعت عنوان کرد و گفت: درآمد زایی دامپروران با افزایش قیمت عرضه و کاهش هزینه‌ها ممکن می‌شود که در این میان بیماری ورم پستان و کنترل آن نقش مهمی در افزایش کیفیت شیر تولیدی و کاهش هزینه‌ها دارد که در این راستا باید با بکارگیری دانش در این عرصه وارد شویم.
وی با اشاره به استقبال از برگزاری این کنگره گفت: در مجموع ۴۰ مقاله به صورت پوستر و ۱۰ مقاله به شکل سخنرانی در طول برگزاری این کنگره ارایه خواهدشد و ما تلاش داریم در جهت رسیدن به اهداف دامپزشکی در این عرصه تلاش کنیم.
همین گزارش حاکی است مبادله آخرین اطلاعات و دستاوردهای علمی به دست آمده بین متخصصین کشور و برقراری ارتباطات علمی بیشتر میان آنان، آشنایی با آخرین تکنولوژی‌های پیشرفته در زمینه پیشگیری و کنترل ورم پستان در گاوهای شیری و تبین برنامه‌ها و سیاست‌های آتی در زمینه کنترل این بیماری و تولید شیر سالم از جمله اهداف این کنگره اعلام شده است. ورم پستان واگیردارگاوهای شیری(ورم پستان استافیلوکوکی، ورم پستان استرپتوکوکی، ورم پستان قارچی و ورم پستان مایکوپلاسمایی)، ورم پستان محیطی گاوهای شیری(ورم پستان کلیفرمی، ورم پستان استرپتوکوکی، ورم پستان‌های اتفاقی، نقش بستر در ورم پستان و اهمیت ماشین‌های شیردوشی) و ورم پستان در تلیسه‌ها(پیشگیری و کنترل) از جمله محور‌های اصلی این کنگره بوده و براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان نظام دامپزشکی شرکت در این همایش موجب برخورداری از امتیاز بازآموزی برای دامپزشکان خواهد شد.
تجلیل از صاحبنظران و پیشکسوتان این رشته از دیگر برنامه‌های این کنگره است.
یادآور می‌شود گروه علوم درمانگاهی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز این کنگره را با حمایت شرکت شیرپاستوریزه پگاه آذربایجان، شرکت داروسازی ابوریحان و سازمان نظام دامپزشکی استان آذربایجان شرقی برگزار می‌کند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز