خبرگزاری کار ایران

هشدار پلیس آذربایجان شرقی در آستانه بازگشایی مدارس

کد خبر : ۱۰۶۸۵۲

پلیس آذربایجان شرقی در آستانه بازگشائی مدارس توصیه‌های چندی جهت رفاه شهروندان، خانواده‌ها و دانش آموزان ارایه کرد.

ایلنا: پلیس آذربایجان شرقی در آستانه بازگشائی مدارس از رانندگان، خانواده‌ها و والدین خواست در این فصل از علم اندوزی و دانش ‌‌نهایت مراقبت از دانش آموزان را داشته باشند و به توصیه‌های پلیس توجه کنند.
به گزارش ایلنا، با توجه به حجم بالای ترافیک در ساعات بازگشایی مدارس و خطراتی که دانش‌آموزان را تهدید می‌کند، فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی از خانواده‌ها، رانندگان و تمامی شهروندان خواستار رعایت توصیه‌هایی به شرح زیر شد:
۱. به منظور جلوگیری از بروز ترافیک‌های سنگین در نخستین ساعات روزهای مهر توصیه می‌شود خانواده‌ها از جابه‌جایی فرزندان خود به مدارس با خودروهای شخصی خودداری کرده و از وسایل نقلیه عمومی در این خصوص استفاده کنند.
۲. برای تردد فرزندان خود به مدارس و مراکز آموزشی از سرویس‌های معتبر و دارای مجوز در چرخه حمل و نقل استفاده کنند.
۳. خانواده‌ها به فرزندان خود آموزش دهند که همراهی با افراد غریبه و یا سوار شدن در وسایل نقلیه آن‌ها خودداری کرده و در صورت نیاز از خودروهای عمومی استفاده کنند.
۴. خانواده‌ها از همراه کردن زیور‌آلات و اشیای قیمتی با فرزندان دختر خود هنگام رفتن به مدرسه جلوگیری کنند، چون همین کار آن‌ها موجب جلب توجه سارقان شده و آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.
۵. رانندگان وسایل نقلیه نیز هنگام عبور از محدوده مدارس از سرعت خود کاسته و پس از اینکه از نبودن دانش‌آموزان در آن منطقه مطمئن شدند به تردد خود ادامه دهند.
۶. خانواده‌ها در راستای جلوگیری از تصادفات به فرزندان خود آموزش دهند که هنگام عبور از عرض خیابان‌ها موارد ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
۷. هنگام خروج دسته جمعی دانش‌آموزان از مدارس و عبور آن‌ها از عرض خیابان‌ها حتماً یک یا دو نفر از مربیان و معلمان مدارس برای انتقال آنان به آن سوی خیابان همراه شوند.
۸. خانواده‌ها به فرزندان خود آموزش دهند تا از ارتباط با افراد غریبه و پذیرفتن غذا و نوشیدنی از این افراد جدا پرهیز کنند.
۹. خانواده‌ها به فرزندان خود آموزش دهند از انجام شوخی‌های غیر متعارف که ممکن است آسیب‌های جدی به دنبال داشته باشد و لطمات جبران‌ناپذیری را نیز به بار آورد، پرهیز کنند.
۱۰. خانواده‌ها آدرس و شماره تلفن منزل خود را همیشه با فرزندانشان همراه کرده و به آنان آموزش دهند تا در صورت بروز هرگونه مشکل با مورد مشکوکی با شماره تلفن ۱۱۰ تماس بگیرند و یا مشکل خود را با مامورانی که در محدوده مدارس استقرار دارند در میان بگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز