خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز:

بیش از ۹ هزار دانشجوی جدید در دانشگاه تبریز پذیرش شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۸۵

در سال تحصیلی جدید۵۷۳ نفر در ۱۳۴ رشته و گرایش در مقطع دکتری تخصصی و ۵ هزار و ۲۵۵ نفر در ۱۸۵ رشته و گرایش در مقطع کار‌شناسی ارشد در این دانشگاه پذیرش شده‌اند.

ایلنا: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز از پذیرش ۹ هزار و ۲۵۷ دانشجوی جدید در سال تحصیلی۹۳-۹۲ در چهار مقطع دکتری، کار‌شناسی ارشد، کار‌شناسی و کاردانی این دانشگاه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمدتقی اعلمی با بیان اینکه گسترش تحصیلات تکمیلی و گرایش‌های بین رشته‌ای از سیاست‌های اصلی این دانشگاه است، افزود: در سال تحصیلی جدید۵۷۳ نفر در ۱۳۴ رشته و گرایش در مقطع دکتری تخصصی و ۵ هزار و ۲۵۵ نفر در ۱۸۵ رشته و گرایش در مقطع کار‌شناسی ارشد پذیرش شده‌اند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز، همچنین تصریح کرد: از کل پذیرفته شدگان امسال ۵۹ نفر در مقطع دکتری حرفه‌ای، سه هزار و ۲۲۳ نفر در مقطع کار‌شناسی و ۱۴۷ نفر در دوره کاردانی پذیرش شده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به برابری تقریبی جنسیتی پذیرفتگان این دانشگاه گفت: از ۹ هزار و ۲۵۷ دانشجوی جدید پذیرفته شده، ۴ هزار و ۵۶۹ دانشجوی دختر و ۴ هزار و ۶۸۸ نفر پسر هستند.
اعلمی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ هزارو ۷۴۵ دانشجو در در بیش از ۴۳۶ رشته و گرایشِ مقاطع مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: هم اکنون این دانشگاه در ۱۳۴ رشته در مقطع دکتری تخصصی، یک رشته در مقطع دکتری حرفه‌ای، ۱۸۵ رشته در مقطع کار‌شناسی ارشد، ۱۰۹ رشته در مقطع کار‌شناسی و ۴ رشته در مقطع کاردانی دانشجو تربیت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز