خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

حرم مطهر رضوی چون آفتابی درخشان بر تارک ایران اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۴۸

جشنواره‌ها علیرغم اینکه بستر مناسبی برای خلق آثاری درخور و فاخر هستند اما نهادینه شدن فرهنگ متعالی رضوی نیازمند تولید مستمر آثار در این راستا و اهتمام بیش از پیش هنرمندان است تا جلوه جلال و جمال رضوی در تمام ابعاد آن متجلی شود و هم هنرمندان و هم مسوولان باید در ایامی غیر از این دهه نیز به افزایش شناخت و بصیرت عمومی در این راستا توجه نمایند.

ایلنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: حرم مطهر رضوی چون آفتابی درخشان بر تارک ایران اسلامی است.
به گزارش خبرنگار ایلنا علی داننده که در آیین اختتامیه و معرفی نفرات بر‌تر جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز سخن می‌گفت با اشاره به مصائبی که شیعیان در طول تاریخ همواره متحمل آن بوده‌اند، ‌اظهار داشت: عقاید شیعیان همواره بر عدم وجود طاغوت و ظلم در جهان استوار است و این عقیده با خودکامگی‌های دشمنان این مکتب مغایر است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی گفت: جشنواره‌ها علیرغم اینکه بستر مناسبی برای خلق آثاری درخور و فاخر هستند اما نهادینه شدن فرهنگ متعالی رضوی نیازمند تولید مستمر آثار در این راستا و اهتمام بیش از پیش هنرمندان است تا جلوه جلال و جمال رضوی در تمام ابعاد آن متجلی شود و هم هنرمندان و هم مسوولان باید در ایامی غیر از این دهه نیز به افزایش شناخت و بصیرت عمومی در این راستا توجه نمایند.
وی افزود: جشنواره رضوی در شاخه‌ها و رشته‌های گوناگون برگزاری خود جریانی را در مسیر جامعه اسلامی ایجاد کرده است که منتهی به دریای خروشان عشق به ائمه اطهار(ع) شده و سعادت و سلامت افراد و جامعه را رقم می‌زند.
داننده افزود: عکس و تصویر زمانی که در مسیر معرفت و کمال گام نهد متعالی می‌شود و اگر با نام زیبای امام رضا(ع) آراسته شود ماندگار می‌شود و براین اساس و با توجه به پتانسل غنی هنری عکاسان استان اجرای چند دوره این جشنواره به استان آذربایجان شرقی محول شده است.
وی با اشاره به روند برگزاری جشنواره سراسری عکس رضوی گفت: پس از ارسال فراخوان دو هزار و ۳۶۳ اثر از ۲۵۷ هنرمند عکاس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۴۸ تک عکس و دو مجموعه به بخش مسابقه راه یافتند و داوری نهایی این آثار را «میرعباس هاشمی»، «جاسم غضبانپور» و «محمدعلی جدیدالاسلام» بر عهده داشته‌اند.
جشنواره سراسری عکس رضوی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری شورای فرهنگ عمومی استان، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) و کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان‌شرقی با معرفی نفرات بر‌تر به کار خود پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز