خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

تحقق کمال انسانی اصلی‌ترین آرمان شورای فرهنگ عمومی‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۹۶

شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملکان برگزار شد.

ایلنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تحقق کمال انسانی اصلیترین آرمان شورای فرهنگ عمومی است.
به گزارش خبرنگار ایلنا «علی داننده» در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملکان افزود: مجموعه ارزش‌ها، عقاید، باور‌ها و هنجارهای یک جامعه اندیشه افراد و به تبع آن فرهنگ را تشکیل می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: با تکیه بر این اصل و با در نظر گرفتن سطوح مختلف فرهنگ رایج در جامعه، شورای فرهنگ عمومی باید راهکارهایی را برای ارتقای فرهنگ و ارزش‌مدار کردن جهان‌بینی افراد ارائه دهد.
داننده گفت: با توجه به اینکه فرهنگ عمومی مردم و پایه‌های اجتماعی ما نشات گرفته از اصول و مبانی اسلامی است و پاکی و صداقت را ترویج می‌دهد لذا محبت، مودت، هم زیستی، همراهی، ایثار و شهادت در تمام ابعاد آن مدنظر شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد که در صورت تاکید بر این شاخصه‌ها فرهنگ عمومی تقویت و اعتلا می‌یابد؛ در غیر این صورت فرهنگ عمومی آسیب خواهد دید.
وی بر لزوم برنامه‌ریزی صحیح و ترسیم راهکارهای سازنده توسط شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد.
حجة الاسلام زمانی رییس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه ملکان نیز در این نشست، فرهنگ هرجامعه را تشکیل دهنده هویت آنجامعه عنوان کرد و خواستار پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی به عنوان مهم‌ترین الگو در شکل‌گیری جامعه اسلامی، ‌شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز