رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای طرحهای فوری بازیابی تولید کشور و فرآوردههای نفتی و استفاده از ظرفیت بند ب ماده ۱۴ قانون برنامه هفتم پیشرفت برای بازسازی آسیبها ضرورت دارد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای طرحهای فوری بازیابی تولید کشور و فرآوردههای نفتی و استفاده از ظرفیت بند ب ماده ۱۴ قانون برنامه هفتم پیشرفت برای بازسازی آسیبها ضرورت دارد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به شرایط کشور و فشارهای اقتصادی موجود، بر ضرورت مدیریت بهینه مصرف انرژی، حمایت از تولید داخلی و مقابله جدی با سوءاستفادهگران بازار تأکید کرد.
رییس کمیسیون انرژِی مجلس، با بیان اینکه مدیریت هوشمند انرژی یک مسئولیت ملی است، گفت: ناترازی انرژی یکی از چالشهای اساسی کشور است و حل این مسئله صرفاً با توصیه و شعار ممکن نیست. دولت باید با برنامهریزی علمی، سرمایهگذاری در روشهای نوین، بهینهسازی مصرف و توسعه انرژی نو اقدام کند و مردم نیز با اصلاح الگوی مصرف نقش خود را در عبور از این مقطع حساس ایفا کنند.
رئیس کمیسیون انرژی گفت: فکر میکنم این مدل افزایش قیمت بنزین توسط دولت نه تأثیر قابلتوجهی بر قاچاق دارد و نه درآمد خاصی برای دولت ایجاد میکند که بتواند ناترازی اقتصادی را جبران کند؛ در واقع بیشتر یک مسکن است تا یک راه حل بنیادی باشد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس به ارائه گزارشی از اهداف و دستاوردهای وزارتخانهها و دستگاههای اجرایی در حوزه انرژی کشور پرداخت و گفت: در نتیجه رصد کمیسیون انرژی بر این حوزه در سال نخست اجرای برنامه هفتم، بسیاری از موانع اجرایی آن، برطرف شد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس از رفع ناترازی انرژی به عنوان مهمترین دغدغه رئیس مجلس یاد کرد که در این راستا دستور ایجاد قرارگاه رفع ناترازی انرژی در مجلس را صادر کرده است.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به چالش ناترازی برق در کشور، بر مانع زدایی از تولید آن تاکید کرد.
موسی احمدی گفت: ما به محض اطلاع از حرکتهای کارگری و مطالبهگری آنها در مورد بحث حقوق و مزایا وارد مذاکره با اعضای کمیسیون انرژی شدیم و اکنون مسائل در کمیسیون انرژی به جد پیگیری میشود.
کارگران عسلویه و کنگان بسیار نگرانند؛ این کارگران میگویند: «زندگی در سوئیتهای اشتراکی، کارکردن در کارگاههای فشرده و فضاهای نزدیک به هم و حتی استفاده مدام از سرویس بهداشتیهای مشترک و کم امکانات در محیطهای پیمانکاری، اضطرابآور است؛ ما کارگران قبل از خودمان، نگران خانوادههایمان هستیم؛ ما بدون تست و آزمایش، هر دوهفته خانه میرویم و سوغاتیمان برای فرزندانمان «میتواند» کرونا باشد!»
شیخ موسی احمدی نماینده جم و کنگان درمجلس در تمرینات پارس جنوبی حاضر شد.