در راستای انجام صحیح طرح تفکیک پسماند خشک از مبدا و جلوگیری از خرید و فروش ضایعات غیرمجاز در بندرعباس، با پیگیری های مسئول حقوقی سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس و با دستور مقام قضایی، ۵ انبار ضایعاتی در این شهر پلمب شد.
در راستای انجام صحیح طرح تفکیک پسماند خشک از مبدا و جلوگیری از خرید و فروش ضایعات غیرمجاز در بندرعباس، با پیگیری های مسئول حقوقی سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس و با دستور مقام قضایی، ۵ انبار ضایعاتی در این شهر پلمب شد.
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شیراز با اشاره به آخرین وضعیت پروژه سایت ضایعاتفروشان این شهر گفت:پروژه سایت ۲۸ هکتاری ضایعاتفروشان شهر شیراز که با مشارکت سرمایهگذار بخش خصوصی و شرکت پارس گستر در حال اجراست، تاکنون به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد رسیده است.
رئیس اتاق اصناف ایران، گفت: امروز در شهرهای بزرگی مانند شیراز، اصفهان، تهران و اهواز،مشاغل صنفی و آلاینده باید از محدوده شهری خارج شوند؛ چرا که شهروندان حق برخورداری از هوای پاک و زندگی سالم را دارند و نباید برخی صنوف مزاحم در داخل شهر مستقر باشند.
معاون سازمان تات و رئیس سازمان آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: 20 تا 30 درصد محصولات کشاورزی در مراحل مختلف تولید از زمان کاشت تا مصرف به ضایعات تبدیل میشود. در این راستا یکی از برنامههای اصلی این وزارتخانه در حوزه بهرهوری کاهش ضایعات و زائدات است.
مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: در پی وقوع حریق در 2 انبار ضایعات در محدوده کمربندی امام علی، 7 دستگاه خودروی عملیاتی به همراه 20 نیروی آتشنشان به محل حادثه اعزام شدند و با حضور چندساعته در صحنه، موفق به مهار کامل آتش و جلوگیری از سرایت آن به سولههای مجاور شدند.
در ادامه برخورد قاطع با فعالیت های غیرمجاز در حوزه پسماند، ۴ فقره انبار ضایعاتی بزرگ در روستای آبشورک بندرعباس با دستور مقام قضایی پلمب و بخشی از بارهای موجود در آن ها جمع آوری شد.
روابطعمومی استانداری قم با صدور اطلاعیهای اعلام کرد: دود غلیظ مشاهده شده عصر امروز در آسمان محله فرهنگیان شهر قم، ناشی از سوزاندن ضایعات، مواد بازیافتی و لاستیک در حاشیه نیزار بوده که با حضور به موقع نیروهای عملیاتی آتشنشانی، آتش به سرعت مهار شد.
عملیات آتشنشانان شیراز برای اطفای حریق گسترده در یک کارگاه چوب و ضایعات در بلوار ماذون قشقایی، صبح امروز با موفقیت به پایان رسید.
معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، با وجود تحریمها و جنگ ۱۲ روزه، شرایط امنیت غذایی کشور را آرام توصیف کرد و بر لزوم تلاش برای تقویت این آرامش از طریق افزایش بهرهوری و کاهش ضایعات و تلفات تأکید نمود.