خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به خلف وعده کارفرما؛

۱۰۰۰ کارگر «لوله و نورد صفا» دست از کار کشیدند

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۱۵۶

«بیش از ۱۰۰۰ کارگر لوله و نورد صفا ساعت ۱۲ ظهر دیروز دست از کار کشیدند. توقف تولید در این واحد تولیدی پس از آن رخ داد که کارفرما از پرداخت قسط دوم طلب کارگران سر باز زد.»

بیش از ۱۰۰۰ کارگر لوله و نورد صفا ساعت ۱۲ ظهر دیروز(یکشنبه ۱۲ بهمن) دست از کار کشیدند. توقف تولید در این واحد تولیدی پس از آن رخ داد که کارفرما از پرداخت قسط دوم طلب کارگران سر باز زد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شورای تامین ساوه ماه گذشته مصوب کرده بود در روزهای ۲۱ دی، ۱۰ بهمن، ۱۰ اسفند و ۲۵ اسفند مبلغی معادل یک ماه حقوق به کارگران پرداخت شود و روز ۲۸ اسفند نیز عیدی و پاداش کارگران پرداخت شود.

این مصوبه روز ۲۰ دی ماه و پس از تجمع کارگران در محوطه کارخانه در اعتراض به تعویق چهار ماه حقوق و بیش از ۱۶ ماه حق بیمه به امضای کارفرما و اعضای شورای تامین رسید.

شورای تامین در عین حال مصوب کرده بود بیش از ۱۶ ماه حق بیمه عقب افتاده کارگران قبل از روز ۲۶ دی پرداخت شود.

اگرچه کارفرما قسط اول مطالبات معوقه کارگران را با یک روز تاخیر در تاریخ ۲۲ دی پرداخت کرد اما حاضر نشد بیمه عقب افتاده کارگران را به صورت کامل پرداخت کند و فقط بیمه معوقه شهریور و آذر ماه امسال را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرد.

بر اساس سخنان کارگران، حالا کارفرما با گذشت سه روز از موعد پرداخت قسط دوم حاضر نیست این مبلغ را به کارگران پرداخت کند و کارگران در اعتراض به خلف وعده او تولید را متوقف کرده‌اند.

گفتنی است کارخانه لوله و نورد صفا در مجاورت بزرگراه ساوه به تهران و در کیلومتر نهم این بزرگراه قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز