خبرگزاری کار ایران

کریمیان در گفت‌ و گو با ایلنا عنوان کرد:

کردستان در حوزه سلامت در رتبه آخر است

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۷۹

بیمارستان فجر مریوان بدون رئیس اداره می‌شود/ ضعف مدیریت در حوزه سلامت کاملاً مشهود است/ حوزه سلامت کردستان در رتبه آخر قرار دارد.

ایلنا: نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بی توجهی مسئولان درمانی و قصور کادر پزشکی در بیمارستان‌های بوعلی و فجر مریوان عامل مرگ زنی 42 ساله در این شهرستان شد.
امید کریمیان در گفت‌ و گو با خبرنگار ایلنا از کردستان گفت: متأسفانه در ادامه سلسله مشکلات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به ویژه بیمارستان‌های بوعلی و فجر مریوان، حادثه ناگوار دیگری رخ داده است.
کریمیان افزود: روز 31 مردادماه زنی 42 ساله ساکن شهرستان مریوان بە نام «ف.م» بە بیمارستان بوعلی این شهر مراجعە و پس از تزریق خون فاسد شده به بدن این بیمار، بلافاصله به بیمارستان فجر مریوان انتقال و در آنجا نیز به دلیل بی‌توجهی پزشکان، دار فانی را وداع گفت.
وی با بیان اینکه بی‌توجهی مدیریت این دو بیمارستان، مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان و در رأس آن دانشگاه علوم پزشکی کردستان به مسئله سلامت شهروندان موضوع تازه‌ای نیست، گفت: به کار گماردن پرسنل کم تجربه در بخش‌های مختلف درمانی، کمبود شدید امکانات سخت افزاری، عدم نظارت دقیق بر مسئله زیرمیزی تعداد زیادی از پزشکان و جراحان شهر و چندین و چند مشکل دیگر تنها گوشه‌ای از معضلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان مریوان است.


بیمارستان فجر مریوان بدون رئیس اداره می‌شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه سخنانش بیان داشت: حدود یک سال از کناره‌گیری رئیس سابق بیمارستان فجر مریوان از ریاست می‌گذرد، ولی صندلی ریاست این مرکز همچنان بدون سکان‌دار مانده است.
وی ضمن انتقاد از تعلل در انتصاب جایگزین برای ریاست این بیمارستان، افزود: متولیان ذیربط باید پس از کناره‌گیری رئیس این بیمارستان هرچه سریع‌تر یک نفر را به عنوان رئیس منصوب می‌كردند.
کریمیان با انتقاد از بی توجهی مسئولان به وضعیت این دو بیمارستان، خواستار رسیدگی به وضعیت نامناسب این مراکز درمانی شد و گفت: چرا با وجود اعتراضاتی که نسبت به اشتباهات در این بیمارستان‌ها می‌شود، بازهم تغییری دیده نمی‌شود؟ چرا مسئولین بهداشت و درمان نسبت به بهبود شرایط، اقداماتی در خور انجام نمی‌دهند؟
وی با تاکید بر اینکه این اماکن وضعیت مطلوبی ندارند و رسیدگی به آن‌ها نیازمند عزم عمومی است، گفت: سؤالات و ابهامات زیادی در ذهن مردم وجود دارد و می‌طلبد مسئولان در چگونگی توزیع و تخصیص امکانات درمانی نگاه ویژه‌تری به این مراکز داشته باشند.


ضعف مدیریت در حوزه سلامت کاملاً مشهود است
نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: متأسفانه ضعف مدیریت حوزه سلامت در شهرستان‌های محروم استان کردستان از جمله مریوان و سروآباد، کاملاً مشهود است.
وی تصریح کرد: علیرغم ضعف وزارت بهداشت و درمان در حوزه سلامت، متأسفانه بخش خصوصی نیز در شهرستان‌های محروم ضعیف عمل کرده، اما تا زمانی که بستر و زمینه حمایت از بخش خصوصی از سوی مسئولان وزارت بهداشت و درمان برای سرمایه‌گذاری و تشویق بخش خصوصی فراهم نباشد و بوروکراسی اداری دست و پاگیر و غیرحمایتی بر سر کار باشد، متأسفانه بخش خصوصی نیز حضورش کم‌رنگ خواهد بود.
کریمیان ادامه داد: با توجه به چارت و ساختار سازمانی وزارت بهداشت و درمان که از قبل طراحی شده، متأسفانه هنوز بسیاری از روستاهای حوزه انتخابیه‌ام فاقد خانه بهداشت و ساختمان لازم جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی‌ست و ضرورری‌ست با توجه به محرومیت منطقه در این زمینه توجه بیشتری صورت بگیرد.


حوزه سلامت کردستان در رتبه آخر قرار دارد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر حوزه سلامت استان کردستان و شهرستان‌های مریوان و سروآباد نسبت به میانگین کشوری در رتبه آخر قرار دارد و متأسفانه  متولیان حوزه سلامت به ویژه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کردستان نیز به این قضیه بی‌توجهی نشان می‌دهند.
وی با بیان اینکه وضعیت بیمارستان این دو شهرستان شایستهٔ این مردم فرهنگی نیست، یادآور شد: مرتفع شدن مشکلات مردم در مناطق محروم و کاستن از محرومیت‌های آن‌ها نیازمند توجه بیشتر مسئولان و اقدامات کارآمد آنان است ولی متأسفانه گویا گوش شنوایی وجود ندارد.
کریمیان، مردم مریوان را مردمی صبور، مقاوم و همیشه در صحنه خواند و بیان داشت: کمبود پزشک و تجهیزات بهداشتی با وجود تذکر‌های فراوان و پی‌گیر‌های مستمر، پاسخ مرزداران غیور نیست که همیشه در میدان بوده و با جان و مال خود از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده‌اند.
وی یادآور شد: از این ‌رو می‌طلبد كه مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشكی کردستان هرچه سریع‌تر جهت رفاه حال شهروندان، توجه بیشتری به وضعیت این بیمارستان‌ها داشته باشند، چرا که بحث سلامت مردم و تلاش برای حفظ آن وظیفه‌ای است که مسئولان نباید با اهمال در رسالت خود آن را نادیده‌ بگیرند.
نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: اگر مسئولان دغدغه‌ای برای ارتقای نظام سلامت كشور دارند، باید رضایت خداوند و مردم را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز