خبرگزاری کار ایران

تشدید فعالیت شوراهای پیشگیری از وقوع جرم استان‌ها و شهرستان‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۲۴۰

مشاور معاون و رییس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم گفت: فعال سازی شوراهای پیشگیری از وقوع جرم استان‌ها و شهرستان ها و هدایت و نظارت بر عملکرد شوراهای استانی و شهرستانی در دستور کار جدی دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، علی‌رضا ساوری، مشاور معاون و رییس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم افزود: در این رابطه پیش‌نویس بخشنامه نحوه فعالیت و عملکرد شوراهای پیشگیری استان‌ها و شهرستان‌ها با بهره‌گیری از مطالب و مفاد مندرج در قانون پیشگیری مصوب سال 94 مجمع تشخیص مصلحت نظام تهیه و توسط حضرت آیت الله رئیسی، رییس محترم قوه قضاییه ابلاغ خواهد شد.

وی اظهار کرد: با ابلاغ این بخشنامه شاهد فصل جدیدی از فعالیت‌ها و اقدامات شوراهای پیشگیری استانی و شهرستانی در سطح کشور خواهیم بود.

ساوری گفت: ریاست شورای پیشگیری استان و شهرستان به ترتیب بر عهده رییس کل محترم دادگستری استان‌ها و رییس دادگستری شهرستان‌ها است.

رییس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد: تعیین راهبردهای محلی پیشگیری از وقوع جرم، بررسی و شناسایی زمینه و علل وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، گسترش فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم، ایجاد زمینه‌‌های مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در گسترش فرهنگ پیشگیری، حمایت از بزه‌دیدگان و محکومان و خانواده آنها، اصلاح و جامعه پذیری محکومان از جمله مهمترین وظایف شوراهای پیشگیری استانی و شهرستانی است.

ساوری گفت: پیش بینی، شناسایی و ارزیابی جرایم و آسیب های اجتماعی و اتخاذ تصمیمات و تدابیر هماهنگ و پیشگیری و مقابله با آنها مهمترین وظیفه و رسالت شوراهای پیشگیری در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز