خبرگزاری کار ایران

محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با ایلنا:

بررسی چرایی بازگشایی مدارس در جلسه فردای کمیسیون بهداشت/ دود تصمیمات متناقض مسئولان به چشم مردم می‌رود/ درصورت ورود به پیک جدید بیماری، وزیر آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۳۰۸

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی چرایی بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی کشور خبر داد و گفت: قرار است از مسئولان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش هم در این نشست حضور داشته باشند.

محمدعلی محسنی‌بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: انتظار نداشتیم وزارت آموزش و پرورش درست زمانی که آمار فوتی‌ها و تعداد مبتلایان کرونا یک روند نزولی داشت و علیرغم این‌که زیرساخت‌های لازم را نداریم، اعلام کند که مدارس باید بازگشایی شود. 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سال تحصیلی آزمون یکی، دو روزه نیست که بگوییم برگزار می‌کنیم و تمام می‌شود، باید بسترهای خوبی برای مبارزه با کرونا در مدارس فراهم شود؛ به طور مثال مکان‌هایی که دانش‌آموزان با آن در ارتباط هستند، ضدعفونی شود؛ ماسک رایگان توزیع شود، رعایت فاصله‌های اجتماعی و سرویس‌های بهداشتی باید مدنظر قرار می‌گرفت و بعد بازگشایی مدارس انجام می‌شد.

وی با بیان این‌که امکانات لازم برای مبارزه با بیماری کرونا در خیلی از شهرستان‌های ما فراهم نیست، اظهار داشت: برای مثال تمام شهرهای استان مازنداران به جز یکی دو شهر، قرمز هستند یا بیش از نصف کشور در شرایط قرمز قرار دارند، حال بازگشایی مدارس با توجه به مدل جدید این بیماری که از کودک ۶ روزه تا دانش‌آموزان و جوانان را درگیر می‌کند و جامعه هدفش فقط سالمندان آن هم با بیماری زمینه‌ای نیست، ما را به یک پیک دیگر بازمی‌گرداند. 

محسنی بندپی با بیان این‌که امروز مشاهده می‌کنیم جوانان بدون بیماری‌های زمینه‌ای به کرونا مبتلا می‌شوند و به کام مرگ می‌روند، گفت: کودکان قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند، بنابراین باید نسبت به سلامتی آنها دقت بیشتری داشته باشیم.

نماینده نوشهر و چالوس ادامه داد: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان برای مراسم بازگشایی مدارس دعوت شده بودند و شب گذشته با ریاست کمیسیون بهداشت و درمان درباره این موضوع گفت‌وگویی داشتم و گفتم چون ما در کمیسیون مخالف بازگشایی مدارس هستیم، در این مراسم حضور پیدا نمی‌کنم.

وی تاکید کرد: برنامه فردای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با توجه به بازگشایی مدارس تغییر کرد و قرار شده از مسئولان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش دعوت شود تا بررسی کنیم با چه شاخص و تفکری این کار صورت گرفته است، آن هم در زمانی که شیب نزولی قابل قبولی را در این  بیماری شاهد بودیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما از روزی ۲۳۹ مورد فوتی به ۱۱۸ نفر رسیدیم، اما تعداد مبتلایان همچنان حدود ۲ هزار نفر در روز است و این نشان‌دهنده آن است که ما در شرایط قرمز هستیم و این شل و سفت کردن‌ها و عدم گوش دادن به نظرات واحد ستاد مبارزه با کرونا در کشور باعث می‌شود تناقضی در رفتار مسئولان وجود داشته باشد که دود این تناقض به چشم مردم می‌رود. 

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته تماس‌های بسیار زیادی از والدین داشتیم که نگران سلامت فرزندانشان بودند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درست است که ما زیر ساخت‌های کامل آموزش مجازی را نداریم و آن را فراهم نکردیم، نتوانستیم تلفن همراه و تبلت در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم و از طرفی وزارت ارتباطات ما فناوری سهولت در دسترسی مردم به اینترنت فراهم نکرده اما این دلیل نمی‌شود به خاطر این کم‌کاری‌ها از بچه‌ها که گروه‌های آسیب‌پذیری هستند، بخواهیم در مدارس حاضر شوند. 

وی گفت: اگر آموزش و پرورش کمی دندان روی جگر می‌گذاشت و این شیب نزولی را به کشورهای توسعه‌یافته می‌رساندیم، راحت‌تر می‌توانستیم در آموزش حضوری استمرار داشته باشیم، من دعا می‌کنم با پیک جدیدی رو‌به‌رو نشویم که مجبور باشیم دوباره مدارس‌مان را تعطیل کنیم، در آن‌صورت وزیر آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز