خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه چین:

ادعای واشنگتن درباره سرقت مالکیت معنوی در کنسولگری هیوستون بی‌اساس است

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۱۵۳

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که ادعاهای آمریکا درباره سرقت مالکیت معنوی در کنسولگری هیوستون تهمتی مخرب است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «وانگ وین بین»، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز -پنج‌شنبه- تاکید کرد که ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه کنسولگری چین در شهر هیوستون مالکیت معنوی این کشور را سرقت می‌کند، تهمتی مخرب است. 

اقدام آمریکا روز گذشته مبنی بر بستن کنسولگری چین در هیوستون تگزاس، پکن را به اعمال تهدید برای  پاسخ متقابل واداشت. 

سخنگوی چین در پاسخ به پرسشی درباره گزارش‌ها مبنی بر اتهام یک پژوهشگر چینی به تقلب برای دریافت ویزای و روابط پنهان با ارتش چین که اکنون نیز در کنسولگری چین در «سان فرانسیسکو» پنهان است، گفت: «چین از آمریکا خواسته که از بهانه‌تراشی برای در تنگنا قرار دادن یا سرکوب دانشمندان چینی در این کشور دست بردارد.»

رویترز پیشتر گزارش داد که نیروهای آتش‌نشانی عصر سه‌شنبه پس از مشاهده دود به کنسولگری چین در هیوستون اعزام شدند و مقامات دولت آمریکا مدعی داشتن اطلاعاتی درباره سوزاندن اسناد در این کنسولگری شدند.

سخنگوی وزرات خارجه چین اعلام کرد که فعالیت در این کنسولگری به شکل طبیعی جریان دارد اما نسبت به این گزارش‌ها اظهار نظر نکرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز