خبرگزاری کار ایران

پیش‌فروش با تخفیف نمایش «مترسگ» آغاز شد؛

معجونی: دکور نمایش تغییر کرد

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۵۶

با توجه به شکل قرار گرفتن صندلی تماشاگران در تالار حافظ دکور نمایش "مترسگ" را سه سویه طراحی کرده بودم، اما با توجه به شکل چیدمان صندلی مخاطبان در سالن کانون تماشاگر دو بعد از دکور را می‌بیند.

ایلنا: نمایش «مترسگ» کاری از گروه تئاتر «لیو» به کارگردانی محمدحسن معجونی، روز (۱۹مرداد) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه می‌رود و به گفته کارگردان، گذشته از کم شدن یک بازیگر، دکور این اثر نمایشی نیز در اجرای جدید با اجرای سال گذشته در تالار حافظ تفاوت‌هایی خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی، محمد حسن معجونی، کارگردان این نمایش در ارتباط با تغییر در ترکیب بازیگران، گفت: یکی از بازیگران که در اجرای سال گذشته با گروه همکاری داشت را به دلیل مشغله کاری، در اجرای جدید همراه نداریم که البته یازیگران دیگر این قابلیت را دارند تا دو نقش را بر عهده داشته باشند و ما از این تمهید برای جایگزینی نقش استفاده کردیم.

وی همچنین در ارتباط با تغییرات احتمالی دکور نمایش در سالن کانون پرورش فکری نسبت به اجرا در تالار حافظ، اظهار کرد: با توجه به شکل قرار گرفتن صندلی تماشاگران در تالار حافظ دکور نمایش "مترسگ" را سه سویه طراحی کرده بودم، اما با توجه به شکل چیدمان صندلی مخاطبان در سالن کانون تماشاگر دو بعد از دکور را می‌بیند.

نمایش «مترسگ» برگرفته از مجموعه داستان های «هنک، سگ گاوچران» نوشته ی جان آر اریکسون با ترجمه‌ی فربد فرزاد است و جابر رمضانی، پوریا کاکاوند، پیام سعیدی این داستان را به نمایش‌نامه تبدیل کرده‌اند.

پیش‌فروش بلیت‌های تخفیف‌دار 5 روز نخست اجرای این نمایش از امروز آغاز شده که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.cinematicket.org نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

قیمت عادی بلیت نمایش «مترسگ» ۱۵ هزار تومان است و در صورت پیش‌خرید اینترنتی بلیت، علاقه‌مندان می‌توانند با بلیت‌های ۱۲ هزار تومانی به دیدن این اثر نمایشی بنشینند. این تخفیف فقط تا روز شروع اجرا ارائه می‌شود و با شروع اجرا، بلیت‌های «مترسگ» به قیمت عادی خود بازخواهد گشت. این نمایش فقط پانزده روز به روی صحنه خواهد بود.

در «مترسگ» بازیگرانی چون هوتن شکیبا، مازیار سیدی، میلاد شجره، شکیب شجره، امیر حسین طاهری، حسام محمودی‌فرید به ایفای نقش می پردازند.

در این نمایش محمد حسن معجونی علاوه بر کارگردانی با همکاری ویشکا آسایش طراحی صحنه را انجام داده است و طراحی لباس‌نیز بر عهده ی ویشکا آسایش بوده است.

ساخت و اجرای موسیقی نمایش «مترسگ» بر عهده‌ی پویا پورامین، سارا بیگدلی شاملو، روزبه فدوی است و طراحی و ساخت عروسک را تارا شوقی بر عهده داشته است.

نمایش «مترسگ» سال گذشته در نوزهمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان موفق به کسب ۵ جایزه شد.این جوایز عبارتند از: جایزه نخست کارگردانی بخش تئاتر نوجوان برای محمدحسن معجونی- جایزه نخست بازیگری بخش تئاتر نوجوان برای هوتن شکیبا، همچنین جایزه‌‌‌‌ی نخست بازیگری از نگاه داواران نوجوان برای هوتن شکیبا به خاطر بازی در نقش «هنک»- جایزه‌ی نخست طراحی صحنه برای ویشکا آسایش و محمد حسن معجونی- جایزه‌ی بهترین موسیقی برای پوریا پورامین، سارا بیگدلی شاملو و روزبه فدوی.

مترسگ» نمایشی است برای گروه سنی ۱۵ سال به بالا که تابستان سال گذشته در تالار «حافظ» مجموعه‌ی «وحدت» به روی صحنه بود و با استقبال گرم تماشاگران مواجه شد.

این نمایش از تاریخ یاد شده هرشب ساعت ۱۹:۳۰ به روی صحنه خواهد رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز