خبرگزاری کار ایران

راهنمای انتخاب یک اسم شرکت به یاد ماندنی

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۳۴۶

وقتی که سخنی از یک کسب وکار کوچک مطرح ی شود انتخاب اسم شرکت امری با اهمیت شمرده می شود.وقتی برای شرکت خود اسم درستی را انتخاب می کنید،اسم انتخاب شده می تواند شرکت شما را به بالا بکشاند و سبب پیشرفت و ترقی شما شود اما در صورتی که اسم اشتباهی را انتخاب کنید، این اشتباه می تواند شرکت شما را به نابودی بکشاند.اسم شرکت باید منتقل کننده تجربه،ارزش،وجه تفاوت خدمات و محصولات باشد.

ایلنا؛ بعضی از کارشناسان بر این باورند که اسم های انتزاعی بهترین اسامی می باشند، برخی دیگر هم بر این باورند که اسم های خبری که به مشتریان می گویند که کسب و کار و فعالیت شما چیست بهترین اسامی می باشند.برخی هم بر این باورند که اسم های خلاقانه بیشتر در ذهن مشتری باقی می ماند و برخی دیگر بر این باورند که این اسم ها سریع تر فراموش می شوند.در صورتی که این اسامی با استراتژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند ، می توانند کارآمد باشند اما.انتخاب اسم تجاری خوب فرایند پیچیده ای می باشد.از مهم ترین و پیچیده ترین مراحل تاسیس شرکت انتخاب اسم شرکت می باشد.

ثبت شرکت ایلیا با در برداشتن کارشناسان و مشاوران خبره و کاردان آماده ارائه خدمات در جهت انتخاب نام شرکت می باشد فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران ثبت شرکت ایلیا با شما تماس بگیرند هم چنین می توانید با شماره تلفن 26655119-021  32137-026 تماس بگیرید.

تعداد بسیاری از اشخاص قبل از اینکه شرکتی را ثبت کنند جهت رسیدن به اسم شرکت دلخواه خود انرژی و وقت بسیاری را صرف می کنند اما گروه دیگری بدون اینکه همه جوانب را در نظر بگیرند اسم شرکت انتخاب می کنند.به موجب همین امر هم پس از مدت زیادی به تغییر اسم شرکت می اندیشند.

انتخاب اسم شرکت

وقتی که در مورد پیشرفت و ترقی یک کسب و کار برنامه ریزی می کنیم،نخستین اقدامی که باید انجام دهیم انتخاب یک اسم مناسب برای کسب موفقیت و پیشرفت می باشد. انتخاب صحیح یک نام برای شرکت شما می تواند سبب موفقیت شما گردد و در صورتی که نادرست انتخاب کنید، این انتخاب نادرست می تواند ضررهای جبران ناپذیر بوجود بیاورد. در نظر گرفتن سلایق مخاطبین و مشتریان بسیار مهم و با اهمیت می باشد و بررسی های آماری بر روی سلایق افراد نشان می دهد که تمایل مردم برای انتخاب اسامی اصیل ایرانی بسیار بالا است.

هنگامی که یک اسم زیبا به ثبت رسید، استراتژی شما برای شناساندن اسم شرکت تان به مخاطبین بسیار حائز اهمیت می باشد. تجربه نشان داده یک تبلیغ اشتباه می تواند چنان در خاطر مشتریان نقش بندد که سال های سال از ذهن و خاطر مخاطبین پاک نگردد و بالعکس یک تبلیغ کارآمد می تواند دلیل پیشرفت و ترقی یک شب شما گردد.

اسم شرکت باید حداقل دارای سه سیلاب باشد. در تعیین نام شرکت، اداره ثبت شرکت ها به تازگی سامانه ی استعلام اسم شرکتها را راه اندازی نموده است. این سامانه توانسته نیازهای افراد را به راحتی برای بررسی اسامی شرکت ها رفع نماید.

واحد انتخاب نام شرکت ها و اسامی خلاقانه شرکت و موسسات غیر تجاری در هر اداره ثبت شرکت ها مستقر می باشد. کلیه واحد ها زیر نظر اداره ثبت شرکت ها تهران بوده و از یک سامانه یکپارچه استفاده می نمایند. بررسی اسامی شرکت ها توسط کارشناسان تخصصی اداره ثبت شرکت ها تهران صورت می پذیرد.

معیارهای مورد استفاده اداره ثبت شرکت‌ها در انتخاب اسم شرکت

 در صورتی که  انتخابی شما، به طرز گمراه‌کننده ای شبیه نام شرکت‌هایی باشد که در گذشته به ثبت رسیده است تایید نخواهند شد.

 افزودن کلمات توصیفی از قبیل: نو، اصل، نوین، برتر، برترین به اسامی ثبت‌شده قبلی تایید نمی شود.

 در اسم شرکت اعداد باید به حروف نوشته شوند، اضافه نمودن اعداد به نام‌های ثبت شده قبلی پذیرفته نمی‌شود.

 در صورتی که تنها تفاوت نام پیشنهادی با نام قبلی حذف یا اضافه نمودن ان، ون، ین، ها و یا جمع مکسر باشد مورد تایید قرار نمی گیرد.

 در صورتی که اسم شخصیت حقوقی به صورت قید به ثبت رسیده باشد، امکان انتخاب نام جدید مشتق از آن به صورت مطلق برای شخصیت دیگری وجود نخواهد داشت.

 چنانچه در یک نام پیشنهادی دو واژه فارسی وجود داشته باشد که تداعی کننده یک واژه بیگانه شود، ثبت آن امکان پذیر نمی باشد.

راهنمای انتخاب یک اسم شرکت به یاد ماندنی

 

تعیین نام شرکت در اداره ثبت شرکت ها

اسم شرکت باید حداقل دارای سه سیلاب باشد. در تعیین نام شرکت، اداره ثبت شرکتها به تازگی سامانه ی استعلام اسم شرکتها را راه اندازی نموده است. این سامانه توانسته نیازهای افراد را به راحتی برای بررسی اسامی شرکتها رفع نماید. واحد انتخاب نام شرکتها و اسامی شرکت و موسسات غیر تجاری در هر اداره ثبت شرکتها مستقر می باشد. کلیه واحد ها زیر نطر اداره ثبت شرکت ها تهران بوده و از یک سامانه یکپارچه استفاده می نمایند. بررسی اسامی شرکت ها توسط کارشناسان تخصصی اداره ثبت شرکت ها تهران صورت می پذیرد.

روش تعیین نام شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری

تعیین نام شرکتها عموما به روش ذیل صورت می پذیرد:

اولین مرحله از ثبت شرکت، ثبت سامانه ای اداره ثبت شرکتها می باشد. در این ثبت سامانه ای کلیه مشخصات افراد اعم از سهامداران و اعضا هیئت مدیره به همراه کلیه اطلاعات شرکت اعم از آدرس، مقررات و قوانین، مزان سهم الشراکه و حق امضا و غیره در این سامانه ثبت می گردد.

اما در این مرحله نیز باید اسامی شرکت نیز ثبت گردد. اسامی شرکت در این مرحله قابلیت استعلام نیز دارند. در این قسمت، 5 اسم 3 سیلابی باید پیشنهاد دهید که به ترتیب الویت ( یعنی از 1 تا 5 ) بررسی می گردند. اگر اولین اسم پیشنهادی شما قابلیت ثبت داشته باشد، اسامی بعدی بررسی نخواهند شد.

پس از بررسی اسم شرکت شما و تایید آن، اکنون باید اوراق شرکت خود را پرینت نمایید. در این مرحله اسم شرکت شما در شرکت نامه، اظهارنامه و اساسنامه شرکت ثبت گردیده است.حال می توانید اوراق را امضا کرده و به همراه مدارک لازم به اداره ثبت شرکتها پست نمایید.

چرا اسامی شرکت ها نباید با یکدیگر مشابهت داشته باشند؟

نام شرکت نباید در گذشته به وسیله شخص دیگری ثبت شده باشد و شخص درخواست کننده باید اسم شرکت خود را به نحوی پیشنهاد بدهد که تفاوت آشکار و مشخصی با نام شرکت ثبت شده قبلی داشته باشد و تفاوت اسم شرکتها باید در کلمه های خاص باشد.شایان ذکر است که اضافه نمودن کلمه هایی مانند نوین،تک،گستر و.....به اسم شرکت قادر نمی باشد وجه تمایز اسم یک شرکت از شرکتهای دیگر باشد.

ثبت شرکت ایلیا مجری تخصصی ثبت شرکت و برند

مقررات و قوانین انتخاب اسم شرکت

  1. باید ریشه فارسی داشته باشد.
  2. باید غیرفارسی نباشد.
  3. باید با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافی نداشته باشد.
  4. اسم انتخاب شده نباید تکراری باشد.
  5. باید دارای اسم خاص باشد.
  6. باید از اعداد به صورت ریاضی استفاده نشود و به صورت حروف نوشته شود.
  7. باید از عنوان های شاهد،ایثارگران و مانند آن ها که تحت نظارت سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد، استفاده نشود.
  8. باید  از عنوان های شعرا، دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود.
  9. باید از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود.
  10. نباید از حرف اول بعضی از کلمات مثل: پی وی سی و ...... استفاده شود.

 

راهنمای انتخاب یک اسم شرکت به یاد ماندنی

اگر قصد انتخاب اسم شرکت را دارید باید برای موفقیت شرکت تان ابتدا نام مناسب و درخور حیطه فعالیت تان انتخاب کنید. بسیاری از مدیران شرکت های موفق نام های خوبی را برای شرکت خود انتخاب کرده اند و از همه مهم تر ابتدا باید ببینید که نامی که انتخاب کرده اید ثبت شده است و یا قبلا رزرو شده است.یکی از مهم‌ترین مراحل در تاسیس یک کسب‌وکار جدید انتخاب نام مناسب برای آن است که ممکن است اشتباهات زیادی در این مورد انجام شود. یک نام خوب باید منحصربه‌فرد بوده و به‌آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری درآینده شود.

بسیاری از افرادی که مایل به  ثبت شرکت در کرج  هستند، برای رسیدن به اسم شرکت مطلوب خود انرژی و زمان زیادی را صرف می‌کنند. اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می‌کنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می‌گیرند.

انتخاب اسم شرکت اولین نشانه هر شرکت است. شاید بی راه نباشد که بگوییم اسم شرکت همانقدر مهم است که پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد. از طرف دیگر قوانین انتخاب اسم شرکت کمی سختگیرانه تعیین شده است؛ که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل مسائل حقوقی و مالی تا حدودی هم لازم است. همین امر فرایند انتخاب اسم شرکت را برای برخی پیچیده و سخت می‌کند.

در انتها خاطر نشان می شویم که ثبت شرکت ایلیا مفتخر است مشاور امور ثبتی شما بزرگواران باشد کلیه امور ثبت شرکت و ثبت برند خود را به ثبت شرکت ایلیا بسپارید.

شماره تماس مجتمع ثبتی ، اداری و حقوقی ایلیا

  • شعبه کرج: 137 32 – 026
  • شعبه تهران :119 55 266 – 021
  • سامانه ی پیامکی: 32 52 52 32
  • سامانه ی تخصصی ثبتی و حقوقی: WWW.ELIYA.IR
  • پست الکترونیکی به نشانی INFO@ ELIYA.IR:
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز