خبرگزاری کار ایران

سینا رازانی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

دولت جدید حرفه هنرمندان تئاتر را شغل محسوب کند

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۱۵

انتظار ندارم رقم دستمزد بازیگران یک شبه 5 برابر شود، فقط کافی است یک حداقل متناسب با شرایط اقتصادی روز جامعه برای آن‌ها مهیا کنیم.

ایلنا: سینا رازانی(بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون) که به دلیل همکاری برای تولید سریال تلویزیونی از ابتدای سال جدید روی صحنه سالن‌های نمایشی حضور پیدا نکرده است، در گفتگو با ایلنا ضمن ابراز دلتنگی برای همکاری با گروه‌های نمایشی نظر خود را درباره تغییرات صورت گرفته در مجموعه تئاترشهر و انتظار از مدیریت جدید مرکزهنرهای نمایشی مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این هنرمند با تاکید بر اینکه دست مدیریت مجموعه باید برای پیش‌برد برنامه‌های مورد نظر باز باشد، گفت: مدیر جدید علاوه بر این باید بودجه کافی برای بازسازی تئاترشهر و اداره امور مجموعه تحت امر خود در اختیار داشته باشد.

رازانی با تاکید بر اینکه اتابک نادری باید زمان کافی برای به انجام رساندن برنامه‌های موردنظر خود در اختیار داشته باشد، اظهار کرد: رسیدگی به سالن‌های نمایش بسیار اساسی به نظر می‌رسد هنرمندان انتظار عجیبی ندارند و تنها سخت افزار مناسب برای تمرین و اجرای تئاتر می‌خواهند که امیدوارم با تغییرات صورت گرفته پیشرفت بیشتری را شاهد باشیم.

بازیگر نمایش "مهاجران" همچنین درخصوص تغییرات مدیریتی پیش‌رو و انتظار خود از مدیر آینده مرکزهنرهای نمایشی، اظهار داشت: آنچه در نظر دارم همان نکاتی است که بارها توسط هنرمندان تئاتر به آن اشاره شده و همیشه به ذهن می‌رسد. از آنجا که بازیگران معمولا وقتی با اثر مواجه می‌شوند که مجوزهای مورد نیاز را دریافت کرده و ممیزی‌ها بر متن اتفاق افتاده است نمی‌توانم در ارتباط با این موارد اظهار نظر کنم اما به عنوان بازیگر انتظار دارم امنیت شغلی بازیگران تئاتر کشور مدنظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: این نیاز اساسی هنرمندان است که حرفه آن‌ها به عنوان شغل پذیرفته شود و دست‌مزدهایی متناسب با شرایط اقتصادی روز کشور بر اساس قرارداد تیپ به روز شده دریافت کنند.

رازانی در پاسخ به این سوال که همکاری در سریال یا بازی در آثار سینمایی از این نظر چه تفاوتی با تئاتر دارد، گفت: تفاوت چندانی نمی‌کند و اینجا هم امنیت شغلی صد در صد وجود ندارد، اما برای همکاری با هنرمندان قرارداد جداگانه مشخص بسته می‌شود و شما می‌دانید چطور باید برای دریافتی خود برنامه‌ریزی کنید. اگر میزان محدودی دستمزد به هنرمند پرداخت شود اما حداقل کلیت آن از ابتدا مشخص است و پرداخت نظم دارد.

بازیگر "دشمن مردم" با تاکید بر اینکه به روز شدن قراردادها انتظار زیادی محسوب نمی‌شود، بیان کرد: انتظار دارم همانطور که ما با کار و حرفه خود متعهدانه برخورد می‌کنیم، مدیران نیز چنین کنند تا هنرمندان آسوده‌تر به فعالیت ادامه دهند. در این صورت دیگر نیازی نیست برای گزران امور زندگی با چندین و چند پروژه همکاری داشته باشیم و فرسودگی ناشی از این مسئله را به آثار مختلف بیاوریم.

وی در همین رابطه توضیح داد: حداقل دوستانی که تا امروز با آن‌ها همکاری داشتم شهادت می‌دهند از جمله بازیگرانی هستم که علاقه دارم تنها در یک نمایش حضور پیدا کنم و تمام فکرم درگیر رسیدن به ایفای نقش یک کارکتر باشد. اما وقتی قرار است این نگاه موجب شود همیشه بدهکار باشم، فکر من اینطور بیشتر به هم خواهد ریخت تا زمانی که در چند نمایش مشغول به فعالیت باشم.

این هنرمند در انتها بیان کرد: انتظار ندارم رقم دست‌مزد بازیگران یک شبه 5برابر شود، فقط کافی است یک حداقل متناسب با شرایط اقتصادی روز جامعه برای آن‌ها مهیا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز