خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه گزارش دادند:‌

دستگیری شاهزاده‌های ارشد سعودی هشداری است به دیگر اعضای خاندان سلطنتی

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۸۹۹

دو منبع نزدیک به خانواده سلطنتی سعودی جزئیات جدیدی را از بازداشت دو شاهزاده سعودی منتشر کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، دو منبع نزدیک به خانواده سلطنتی سعودی جزئیات جدیدی را از بازداشت دو شاهزاده سعودی، «احمد بن عبدالعزیز» و «محمد بن نایف بن عبدالعزیز» منتشر کردند. 

این دو منبع در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کردند که این دو شاهزاده «در پی عدم وفاداری به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، بازداشته شده‌اند.» این دو منبع نخواستند نام‌شان فاش شود. 

یکی از این دو منبع عنوان کرد که دستگیری‌های صورت‌گرفته اخیر در ساختار خانواده سعودی، برآمده از «افزایش رویدادها و رفتارهای تحریک‌آمیز در رابطه با رهبری کشور از سوی این دو نفر» است. 

یک منبع دیگر همچنین عنوان کرد که بازداشت شاهزاده محمد بن نایف مایه تعجب بسیاری شده است، چراکه او روابط بسیار خوبی با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی در رابطه با مبارزه سازمان تروریستی القاعده داشته است. 

این در حالی است که به گفته این منبع، بازداشت شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» ۷۹ ساله گرچه مایه شگفتی بود اما بسیاری در خانواده سلطنتی انتظار چنین عاقبتی را برای او داشتند، چراکه او به‌خاطر مواضع انتقادی‌اش علیه بن سلمان شهره بود. وی همچنین از جمله معدود شاهزادگان ارشد سعودی بود که در سال ۲۰۱۷ به بسن سلمان اظهار وفاداری نکرد و حتی آشکارا از سیاست‌های این کشور در قبال یمن انتقاد کرد. 

این دو منبع گزارش‌ها را مبنی این‌که این افراد به‌خاطر تلاش به کودتا دستگیر شده‌اند رد کردند. آنان عنوان کردند که این بازداشت‌ها پیامی است به تمامی افراد خانواده سلطنتی «تا از شکایت دست برداشته و به از قوانین پیروی کنند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز