خبرگزاری کار ایران

در پیامی؛

استاندار مازندران درگذشت استاد خوشرو را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۳۲۳

استاندار مازندران روز یکشنبه با صدور پیامی درگذشت استاد ابوالحسن خوشرو ، نوازنده و خواننده پیشکسوت موسیقی مازندرانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری ، احمد حسین زادگان در پیامش نوشت :  درگذشت استاد خوشرو، خنیاگر، نواخوان برجسته و صاحب نام و نوازنده موسیقی مقامی و محلی مازندران موجب تاثر فراوان اینجانب، مردم و هنرمندان مازندران شد.

وی افزود : زنده یاد استاد خوشرو که پس از گذراندن کلاس درس و موسیقی با دانش و آگاهی لازم در این رشته هنری، به شناخت ریشه ها، اشکال، الحان و سبک های مختلف موسیقی بومی و فولکلوریک مازنی همت گماشت، با استعداد و قریحه ذاتی خود و بهره گیری از طرز استادان گذشته و نوآوری و خلاقیت؛ سبک شخصی خویش را تثبیت نمود و با سوت خوانی، امیر خوانی، طالباخوانی، نوروز خوانی، آیینی خوانی و ....؛ نواخوان خوش آواز سرودهای کوهپایه ها و شهرهای مازندرانی شد و اعتبار خود را در این رشته؛ با بردن جوایز مختلف از جشنواره های داخلی و خارجی به رخ کشید و با تشکیل گروه های مختلف به پرورش جوان ها و اشاعه موسیقی مازندرانی همت وافر بخرج داد و آثار ارزشمند و فاخری را در تاریخ هنر مازندران به میراث گذاشت.

حسین زادگان نوشت : لـله وا نواز پرسوز مازندرانی؛ استاد ابوالحسن خوشرو را باید یکی از ستاره های همیشه فروزان آسمان موسیقی مقامی و بومی مازندران به شمار آورد که صدا و نوای او همواره برای ما به یاگار خواهد ماند.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود : با تالم فراوان، درگذشت استاد ابوالحسن خوشرو را به مردم هنردوست و هنرپرور مازندران، خانواده سوگوار و محترم آن شادروان و تمامی اصحاب فرهنگ و هنر در جای جای استان تسلیت می گویم و برای آن زنده یاد از درگاه ایزد قادر متعال، رحمت واسعه و رضوان الهی و برای بازماندگان، صبر و شکیبایی مسالت دارم.

استاد خوشرو شنبه شب پس از تحمل یک دوره ۲ ساله بیماری در سن ۷۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز