خبرگزاری کار ایران

لطفی در نطق میان دستور:

تخریب ناجوانمردانه دولت و مجلس منجر به تضعیف نظام می‌شود/ حقوق کارگران در لابلای سیاست‌های غلط اقتصادی تضعیف شده است

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۱۰۷

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس گفت: در موضوع افزایش قیمت بنزین و به تبع آن افزایش قیمت سایر کالاها وظیفه سران قوا و همه مسئولین سنگین‌تر شده است و بایستی پایان خوشی را برای مردم رقم بزنند.

به گزارش ایلنا، حسن لطفی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه،۲۴آبانماه) مجلس شورای اسلامی با سلام و عرض ادب و احترام  به محضر ملت ایران ، نمایندگان و مردم شهرستان رزن و درگزین منطقه سردرود و شهرکرفس در نطق میان دستور خود گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره )به پیروزی رسید و به برکت خون شهدا و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و پشتیبانی ملت شریف ایران مسیر رشد و توسعه را در پیش گرفته است و قله های پیشرفت در حوزه‌های مختلف را یکی پس از دیگری می‌پیماید.

وی با تاکید براینکه تخریب ناجوانمردانه دولت و مجلس نه تنها مشکلی از مشکلات کشور حل نمی‌کند ،بلکه منجر به تضعیف نظام می‌شود، افزود: از آنجاکه ایران اسلامی کشوری درحال توسعه است و با موانع و چالش های داخلی و خارجی روبرو است که لازمه رفع آنها توکل به خداوند،اتحاد و همدلی  و پیروی از مقام معظم رهبری، اخلاق‌مداری، توصیه و تاکیدبرتوانمندی‌های داخلی و پرهیز از نفاق و بی اخلاقی است .

نماینده مردم رزن در مجلس تاکید کرد: از این تریبون ملی؛ از همه دلسوزان نظام و کسانی که زیرساخت‌های توسعه کشور را در زمینه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی، عمرانی را فراهم کردند؛مخصوصاً از نیروهای مسلح ،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران ،نیروی انتظامی تقدیر و تشکر ویژه دارم که چرا که رکن اصلی رشد و توسعه کشور امنیت پایدار است.

وی با اشاره به طرح افزایش قیمت بنزین مطرح کرد: افزایش بی‌رویه قیمت بنزین و فرافکنی مسئولین مربوطه منجر به افزایش بی رویه قیمت سایرکالاها شده است،فشار اقتصادی مردم را رنج می‌دهد. اگر تدبیر خالصانه و صادقانه مقام معظم رهبری نبود،معلوم نبود که سرانجام این قصه پرغصه به کجا خواهد رسید.وظیفه سران قوا و همه مسئولین سنگین‌تر شده است و بایستی پایان خوشی را برای مردم رقم بزنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه قانون اساسی در بندبند خود مسئولین را به رعایت قانون و خدمت به مردم مکلف کرده است،خاطرنشان کرد:  برخی از مسئولین با تفاسیر غلط از قانون،مردم را سرگردان کرده اند؛ به هیئت دولت تذکر می‌دهم که نسبت به اصلاح ساختار اداری کشور اقدام کند.

لطفی با خطاب قرار دادن وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: سیاست‌های غلط وزارت جهادکشاورزی و افزایش بی‌رویه قیمت ماشین آلات کشاورزی از قبیل کمباین، تراکتور و ادوات کشاورزی ،کودهای شیمیایی، نهاده های کشاورزی، نوسانات قیمت محصولات کشاورزی، مسدود کردن بی رویه چاه‌های کشاورزی و عدم حمایت از آنها ، زندگی کشاورزان را مختل کرده است.

وی ادامه داد: بی عدالتی در حدی است که قیمت تمام شده گندم ۳۵۰۰ تومان می باشد،دولت آن را به قیمت ۱۷۰۰ تومان خریداری می‌کند و دوباره بذر آن را به قیمت ۲۵۰۰ تومان به آنها می فروشد؛ این بی‌عدالتی و ظلم به کشاورزان بوده است و کشاورزان شهرستان رزن و درگزین را نیز رنج می‌دهد. به سرپرست وزارت کشاورزی و وزیر نیرو تذکر می‌دهم که از این ظلم و بی عدالتی جلوگیری کنند.

نماینده مردم رزن درمجلس با بیان اینکه حقوق کارگران در لابلای سیاست‌های غلط اقتصادی تضعیف شده است و فقر و تنگدستی بر زندگی آنها سایه انداخته است، تاکید کرد: از همه مسئولین اقتصادی خصوصاً وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی می خواهم که نسبت به ترمیم وضعیت معیشتی این عزیزان اقدام کند.

لطفی با بیان اینکه رشد و توسعه یک جامعه از طریق آموزش صحیح از مدرسه شروع می‌شود و آموزش صحیح به منزله نبض حیاتی یک جامعه بوده که به دست توانای معلم تنظیم می‌شود،مطرح کرد: معلمان انسان‌های پاکی هستند که انگیزه شرافتمندانه دارند و ما نباید اجازه دهیم که مشکلات اقتصادی و معیشتی ،انگیزه شرافتمندانه آنها را خدشه دار کند و نبض حیاتی جامعه را از کار بیندازد.

وی تاکید کرد: از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم که نسبت به تسریع رتبه‌بندی معلمان اقدام کرده و نسبت به ترمیم حقوق آنها اقدام اقتصادی کند.

نماینده مردم رزن خطاب به وزیر راه و شهرسازی در ادامه، افزد: وزیر راه و شهرسازی؛ پروژه کریدور شمال استان همدان که از سه راهی اصله شروع و پس از عبور از شهرستان‌های درگزین ، رزن و دمق به شهرستان کبودراهنگ منتهی می‌شود؛ ۱۱ سال است که شروع شده و هنوز به اتمام نرسیده است .به جنابعالی تذکر می‌دهم که نسبت به تکمیل آن اقدام کنید.

عضو فراکسیون مناطق کمتر توسعه یافته در مجلس افزود: انسداد بدون برنامه چاه های کشاورزی و جریمه کشاورزان قانونمند، کشاورزان شهرستان رزن را به ستوه آورده است و به وزیر نیرو تذکر می‌دهم که نسبت به جلوگیری از این عمل غیرقانونی،اقدام نماید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه جوانان پرشور و با فرهنگ شهرستان‌های رزن و درگزیندر پیچ و خم بیکاری کلافه شده اند،تصریح کرد: از وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و مسئولین استانی می‌خواهم که از سنگ اندازی در مقابل مسیر اشتغال جوانان بپرهیزند و زمینه اشتغال آنها را فراهم کنند.در پایان از وزرای دولت،استاندار همدان ،مدیران کل ادارات استان همدان،فرمانداران رزن ،درگزین و امام جمعه های رزن و درگزین و دمق و همه مدیران شهرستان رزن که مسیر رشد و توسعه شهرستان‌های رزن و درگزین را فراهم کرده اند ،تشکر می‌کنم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز