خبرگزاری کار ایران

ابراهیمی:

کردستان می‌تواند به قطب گردشگری ورزشی در کشور تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۹۹

استان کردستان به دلیل دارا بودن طبیعت زیبا و در برداشتن شمار زیادی از رودخانه آب‌های خروشان در فصول مختلف سال، از پیشروترین استان‌های کشور در این زمینه است که می‌تواند زمینه‌ساز جذب گردشگران بی‌شماری باشد.

ایلنا: کارشناس گردشگری ورزشی اداره کل میراث فرهنگی کردستان اظهار داشت: استان کردستان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل‌های بالقوه‌ای که دارد میتواند سهم خوبی از گردشگری ورزشی در کشور داشته باشد.

به گزارش ایلنا، علی ابراهیمی در حاشیه مسابقه قهرمان کشوری قایقرانی آب های خروشان که در رودخانه زاب سردشت برگزار شد با بیان اینکه کردستان می تواند به قطب گردشگری ورزشی در کشور تبدیل شود، به خبرنگار ایلنا گفت: این مهم نیازمند کار و برنامه ریزی از طرف مسئولین ذیربط  است که بتوان این  ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه را تبدیل به بالفعل کرد تا بهره وری لازم و شایسته را از آن در زمینه جذب توریسم و گردشگر به‌عمل آورد.

وی با بیان اینکه قایق رانی در آب های خروشان از جمله ورزش های مهیج و جذاب است،افزود: استان کردستان بعلت دارا بودن طبیعت زیبا و در برداشتن شمار زیادی از رودخانه آب های خروشان در فصول مختلف سال، از پیشروترین استان های کشور در این زمینه است که می تواند زمینه ساز جذب گردشگران بی شماری باشد.

ابراهیمی درادامه با اشاره به اینکه مسابقه قهرمان کشوری قایق رانی آب های خروشان با حضور22 قایق ران از 13 استان کشور برگزار شد،گفت:این مسابقات با قهرمانی تیم گیلان به پایان رسید و تیم های كرمانشاه و خوزستان دوم وسوم شدندو در نتیجه انفرادی نیز آقایان امیر محمد فتاح پور از كرمانشاه نفراول، همایون محمد پور و مهدی نظری هر دو از گیلان به مقام دوم و سوم نائل آمدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مسابقات باحضور 22 قایقران در قالب 14تیم از استانهای كرمانشاه، خوزستان، تهران و توابع تهران،گیلان، مازندران،كردستان، زنجان، لرستان، اصفهان، خرسان رضوی، آذربایجان غربی و شرقی و فارس حضور داشتند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز