خبرگزاری کار ایران

چک واقعی به صورت انگلیس (یادداشت)

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۵۲۱

پرواز خارق‌العاده انگلیس به سوی جام ملت‌های اروپا با سقوطی تلخ و هشداردهنده مواجه شد چون جمهوری چک بازی عقب افتاده در پراگ را تغییر داد و با شایستگی به پیروزی 2 بر یک رسید.

به گزارش ایلنا، «سه شیر» وضعیت ترسناک و نگران‌کننده‌ای ندارد اما این نتیجه نشان داد فوتبال ملی، رقابتی سخت و جانفرسا است بخصوص با چنین دفاع فاجعه‌باری.

 

همه چیز خیلی آسان به نظر می‌رسید. در مقدماتی یورو 2020 بی‌شکست بودند و گویا بی‌وقفه به سوی تورنمنت سال آینده می‌تازند، حتی یک هدیه خوشایند از میزبانشان دریافت کردند. رحیم استرلینگ در نخستین حضور در محوطه جریمه جمهوری چک با خطای لوکاش ماسوپوست متوقف شد و پنالتی به دست آمده را هری کین گل کرد تا شروعی رویایی برای تیم گرت ساوت‌گیت رقم بخورد. برد شماره پنج در همین تعداد بازی در گروه A در راه بود و باید هم برایشان به دست می‌آمد.

 

اما در واقع انگلیس برابر بازی درخشان تیم میزبان که از ناکامی‌های خودش به تنگ آمده بود، حرفی برای گفتن نداشت. ساوت‌گیت که تنها به دنبال بردن تیمش به یورو 2020 نیست و می‌خواهد سه شیر را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی این مسابقات معرفی کند، بخصوص از نظر دفاعی یک تیم پرنقص بود.

 

خط دفاع انگلیس تنها چهار دقیقه از برتری تیم بعد از گل کین محافظت کرد. روی کرنر میزبان، خط دفاع انگلیس نتوانست به خوبی جایگاهش را مرتب کند و یاکوب بربچ یک توپ سرگردان را وارد دروازه جوردن پیکفورد کرد که کاری از دستش ساخته نبود.

 

پیکفورد در 45 دقیقه ابتدایی خیلی فعال‌تر از آن بود که تصورش را می‌کرد. میزبان دروازه‌اش را به توپ بسته بود و سه بار با واکنش‌های او راه به جایی نبرد، در مجموع 10 ضربه به سمت چارچوب دروازه پیکفورد زده شد. در 78 مسابقه قبلی انگلیس سابقه نداشت که حریف در نیمه اول تعداد ضرباتش به سمت دروازه این تیم دورقمی شود.

 

دو مدافع میانی، مایکل کین و هری مگوایر مقصر اصلی بودند. آنقدر آسان جا می‌ماندند و دریبل می‌خوردند که گویی دو بازیکن هجومی را مجبور کرده‌اند در پست غیرتخصصی بازی کند و هر دو هم از سفری طولانی با قطار آمده‌اند. دو هافبک انگلیس، جوردن هندرسون و دیمین رایس هم از فشار انتقادات در امان نیستند. این دو هم هیچ کمکی به خط دفاعی لرزان و شکننده انگلیس نکردند و در حرکات تیم انگلیس رو به جلو تقریباً بی‌فایده بودند تا اینکه کار تیم تنها به استعداد فردی بازیکنانی مثل استرلینگ و جیدون سانچو بستگی داشته باشد. شاید در یک روز دیگر استرلینگ می‌توانست روند بازی را به نفع انگلیس تغییر دهد. البته او هم در هدردادن یک موقعیت تک به تک بعد از اشتباه نادر خط دفاعی صخره‌وار جمهوری چک مقصر بود اما با وجود فشار دیرهنگام تیم میهمان، جمهوری چک شایسته این پیروزی بود که با گل پنج دقیقه مانده به پایان زدانک اوندراسک قطعی شد.

 

این نتیجه برای انگلیس فاجعه نیست. این تیم با اختلاف شانس اول صعود به یورو 2020 است و همین فرداشب صعودش قطعی می‌شود اگر بلغارستان را شکست دهد و کوزوو نتواند مونته نگرو را ببرد اما این یک گام به عقب است برای تیمی که زیر نظر ساوت‌گیت همیشه نوید روزهای روشن‌تر را داده است. مبارزه‌های تابستان آینده به مراتب سخت‌تر و جدی‌تر از جمهوری چک خواهد بود با مهاجمان بااستعدادتری که از هر فرصت به بهترین شکل بهره می‌برند. تیم‌های گلزن اروپا با دیدن این بازی منتظر لقمه چرب و نرم انگلیس هستند تا از حفره‌های دفاعی این تیم استفاده کنند مگر اینکه پیشرفت جدی در این تیم صورت گیرد.

 

 

 

شکست انگلیس بعد از 10 سال

 

 

جمهوری چک در این بازی 17 ضربه به سوی دروازه انگلیس روانه کرد که بیشترین تعداد بعد از بازی مارس 2013 مقابل مونته نگرو در مقدماتی جام جهانی(19) بود.

 

این نخستین باخت انگلیس در مقدماتی جام ملت‌های اروپا بعد از باخت 3 بر 2 در ویمبلی به کرواسی در سال 2007 بود. آخرین باخت انگلیس در مرحله مقدماتی رقابت‌های بزرگ هم دقیقه 10 سال قبل با نتیجه یک بر صفر در دنیپرو پتروفسک مقابل اوکراین رقم خورده بود.

 

هری کین در 21 بازی که به عنوان کاپیتان انگلیس در ترکیب اصلی بوده 20 گل زده. تنها کسی که آمار بهتری دارد ویوین وودوارد است که در سال‌های 1911-1908 موفق به زدن 23 گل شد. او همچنین با فرانک لمپارد که 9 پنالتی را برای انگلیس گل کرده، برابر است و رکورددار مشترک محسوب می‌شود البته بدون در نظرگرفتن پنالتی‌های آخر بازی.

 

گرت ساوت‌گیت در 38 بازی به عنوان مربی انگلیس 8 باخت داشته که با تعداد باخت‌های روی هاجسون در 56 بازی برابر است. آمار ساوت‌گیت 21 برد، 9 تساوی و 8 باخت است در حالی که آمار هاجسون 33 برد، 15 تساوی و 8 باخت است.

 

 

منبع: سایت گل

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز