خبرگزاری کار ایران

نخستین واکنش ریاض نسبت به نفتکش حادثه دیده ایرانی

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۸۹۲

دولت عربستان سعودی نسبت به حادثه برای نفت‌کش ایرانی واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، سخنگوی اداره مرزبانی عربستان تأکید کرد که ریاض به امنیت و سلامت ناوبری دریایی حریص و به توافق‌های بین‌المللی صورت گرفته در این زمینه پایبند است.

سخنگوی اداره مرزبانی عربستان سعودی تصریح کرد که رأس ساعت ۱۱ و ۴۷ دقیقه روز گذشته- جمعه- یک پست الکترونیک از ایستگاه رادیویی ساحلی شهر جده دریافت شد مبنی بر اینکه این ایستگاه ایمیلی را از کابیتان کشتی با پرچم ایران دریافت کرده و از شکسته شدن دماغه کشتی و نشت نفت به دریا حکایت می‌کند.

با تحلیل اطلاعات از سوی مرکز هماهنگی برای ارائه کمک‌های لازم، مشخص شد که این کشتی به حرکت خود ادامه داده و ۶۷ مایل از جنوب غرب بندر جده فاصله گرفته است. این کشتی همچنین سیستم ردیاب را بسته و به تماس‌های مرکز پاسخ نداده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «رأس ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه آخرین موقعیت کشتی مشخص شد که ۷۹ مایل از جنوب غرب بندر اسلامی جده فاصله گرفته بود».

در پایان این بیانیه آمده است که عربستان بر پایبندی و تمایل شدید خود به امنیت و سلامت ناوبری دریایی و نیز پای بندی به توافق‌های و قوانین بین المللی مرتبط تأکید می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز