خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی جانسون و ترامپ درباره لغو مصونیت همسر دیپلمات آمریکایی

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۰۸۷

نخست‌وزیر بریتانیا از رئیس‌جمهوری آمریکا خواست تا مصونیت همسر دیپلمات این کشور را لغو کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی پولیتیکو، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا، از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، خواست تا «در موضع خود تجدیدنظر کند» و همسر دیپلمات آمریکایی را که متهم به تصادفی مرگ‌بار شده است، به بریتانیا بازگرداند. 

بر اساس بیانیه دفتر جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا از ترامپ خواسته تا مصونیت «آن ساکولاس»، همسر دیپلمات آمریکایی را که پس از تصادفی مرگ‌بار با یک نوجوان به نام «هری دان» تعهد داده بود این کشور را ترک نکند، لغو کند. 

داونینگ استریت اعلام کرد که جانسون به ترامپ گفته که ساکولاس باید «به بریتانیا بازگردد، با پلیس همکاری کند و به خانواده هری اجازه دهد که از عدالت بهره ببرند».

بنا به بیانیه داونینگ استریت، دو طرف «توافق کردند تا هرچه زودتر به راه‌حلی برسند».

کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ گفته که «این موضوع بسیار پیچیده است، چراکه بحث بر سر مصونیت دیپلماتیک است».

ترامپ گفت: «شما والدینی بی‌مانند دارید که پسرشان را از دست داده‌اند و این زن در طرف اشتباه جاده مشغول رانندگی بود. این اتفاق افتاده است. نمی‌گویم این اتفاق برای خودم افتاده، اما این اتفاق پیش آمده است.»

وی در ادامه افزود: «با ساکولاس صحبت می‌کنیم و ببینیم چه می‌توان کرد. این حادثه بود، حادثه‌ای وحشتناک... با او صحبت می‌کنیم و ببینیم که نتیجه چه می‌شود. همه عصبانی‌اند. حادثه‌ای وحشتناک بود. درک می‌کنم که طرف مقابل عصبانی است».

ترامپ و جانسون همچنین «نسبت به تجاوز ترکیه به شمال شرقی سوریه و خطر بحران انسانی در منطقه» ابراز نگرانی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز