خبرگزاری کار ایران

پدر بنیانگذار ویکیلیکس:

نگرانم جولیان در زندان بلمارش بمیرد!

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۷۵۶

پدر بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس، گفت که نگران است پسرش تحت شرایط موجود در زندان «بلمارش» جان خود را از دست بدهد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کمیته بین‌المللی انترناسیونال چهارم، «جان شیپتون»، پدر «جولیان آسانژ» بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس، گفت که نگران است پسرش تحت شرایط موجود در زندان بلمارش «جان خود را از دست بدهد».

بر اساس این گزارش، موضع جان شیپتون اغراق نیست. دیگران نیز نگرانی‌هایی درباره سلامت جسمی و روانی فشاگر ویکی‌لیکس و بنیانگذار آن، در زندان بلمارش مطرح کرده بودند. ادله‌ای قوی وجود دارد که نشان می‌دهد لندن، واشنگتن و کانبرا ترجیح می‌دهند آسانژ پیش از به پایان رسیدن فرآیند استردادش به آمریکا جان خود را از دست بدهد. آسانژ در صورت استرداد به آمریکا به اتهام جاسوسی محاکمه خواهد شد. 

آسانژ روزانه ۲۱ تا ۲۳ ساعت در انفرادی نگاه داشته می‌شود. او نه دسترسی به دنیای بیرون دارد و نه می‌تواند تماس تلفنی برقرار کند و نه از کتابخانه استفاده کند و نه حتی با نگهبان‌ها حرف بزند. هنگامی که اجازه می‌یابد از سلول انفرادی بیرون بیاید، اجازه ندارد با دیگر زندانیان حرف بزند. او ماهیانه صرفا دو ساعت اجازه ملاقات دارد و حتی این مدت کوتاه نیز مدام از سوی مقام‌های زندان قطع می‌شود. او وزن بسیاری از دست داده است و نشانه‌هایی دال بر اختلال روانی در او دیده می‌شود. 

آسانژ پس از آن‌که دولت اکوادور مصونیت او را لغو کرد، از سوی پلیس در سفارت این کشور در لندن بازداشت و به زندان انتقال داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز