خبرگزاری کار ایران

اسدی‌کرم در نطق میان دستور:

کشورهای منطقه باید با کمک هم مشکلات منطقه را حل و فصل کنند

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۷۳۷

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه حضور بیگانگان در منطقه باعث می‌شود منابع کشور‌ها به غارت برود، افزود: کشورهای منطقه باید به این آگاهی و درک برسند که با کمک هم مشکلات منطقه را حل و فصل کنند، به امید آن روزی که این مهم تحقق پیدا کند.

به گزارش ایلنا، علی اسدی کرم در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ملت شریف ایران با وحدت و یکپارچکی در کنار مسئولان نظام توانسته‌اند فشار حداکثری جنگ اقتصادی استکبار جهانی و همپیمانانش را به شکست بکشانند و اکنون نظام جمهوری اسلامی دست برتر را در منطقه و سطح بین‌المللی دارد و هرچه زمان می‌گذرد کشورهای منطقه که نوکری آمریکا را می‌کنند، متوجه می‌شوند که تکیه بر بیگانگان اشتباهی بزرگی است که تاکنون انجام داده‌اند و حضور بیگانگان در منطقه عامل اصلی افزایش بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه است.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه حضور بیگانگان در منطقه باعث می‌شود منابع کشور‌ها به غارت برود، افزود: کشورهای منطقه باید به این آگاهی و درک برسند که با کمک هم مشکلات منطقه را حل و فصل کنند، به امید آن روزی که این مهم تحقق پیدا کند.

اسدی کرم ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، افزود: از نیروی انتظامی شهرستان شهر بابک که تلاش شبانه روزی نموده تا شهرستان از امنیت خوبی برخوردار باشد قدردانی و تشکر می‌نمایم، همچنین از مردم فهیم و با فرهنگ شهرستان شهربابک که به قانون احترام می‌گذارند و عملا مجری قانون هستند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان شهر بابک به عنوان بهشت معادن کشور در دل خود گنجینه‌هایی نهفته دارد، گنجینه‌هایی خدادادی از منابع طبیعی چون مس، فیروزه، سیلیس و آلومینا و همچنین پیشینه تاریخی ۱۲ هزار ساله در کنار نیروی انسانی تحصیل کرده که پرداختن به آن می‌تواند گره گشای مسائل اقتصادی کشور در این دوران سخت اقتصادی باشد. گنجینه‌ای که می‌تواند معضل بیکاری و اقتصادی کشور را کاهش دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد:  بنده به عنوان خدمتگزار مردم شریف شهرستان شهر بابک در مجلس از حمایت بی دریغ مردم شهرستان در راستای محقق شدن شعار سال و رونق تولید با استفاده حداکثری از تمام ظرفیت‌های شهرستان در حوزه‌های صنعت، معدن،گردشگری، کشاورزی و سایر حوزه‌ها تشکر می‌کنم و برخود لازم می‌دانم از همراهی این مردمان نجیف و همت و تلاش مسئولان شهرستان، استان و همکاری وزارتخانه‌ها کمال قدردانی را داشته باشم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، افزود: در پی استقلال مجتمع مس شهربابک و تلاش برای راه اندازی معدن بزرگ چاه فیروزه و تسهیل ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه زیرساخت‌های توسعه معادن در شهرستان فراهم شده و اگر حمایت وزارت صنعت و معدن را در جلب سرمایه گذاری داشته باشیم، با توسعه و بهره برداری از آن می‌توانند رونق صنایع جنابی مس صورت گیرد و در توسعه شهرستان نقش بسزایی داشته باشد.

اسدی کرم خطاب به وزیر کشور تصریح کرد: اختلافات مرزی این شهرستان با استان‌های مجاور را بر طرف نمایید، همچنین به وزیر جهادکشاورزی متذکر می‌شوم که کشتارگاه مرغ از مشکلات عمده این شهرستان است، دستور فرمایید تا این مشکلات حل و فصل گردد و برای مجتمع دامداری این شهرستان اعتباری  به جهت فعال شدن آن در نظر گرفته شود، از سویی مجمتمع گلخانه بنیکه مشکل کمبود آب دارد که باید حل شود و از آنجایی که خاتون آباد و روستای اطراف از قطب کشاورزی منطقه هستند باید به مرکز خدمات کشاورزی مجوز و به دامداران و کشاورزان منطقه تسهیلات کم بهره داده شود تا رونق تولید شکل بگیرد و اشتغال ایجاد شود.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی افزود: جاده شهرستان شهربابک به شهرستان خاتم مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده و هر روز شاهد حوادث ناگوار هستیم، بنابراین درخواست می‌کنم  این مشکل را پس از گذشت سالها حل کنید.  راه‌های روستایی شهرستان با مشکلات عدیده‌ای روبرو است که از ورزیر راه تقاضا دارم این مشکلات را بررسی و حل نماید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به وزیر نفت اظهار کرد: استان کرمان در خصوص وضعیت گازکشی نسبت به بقیه شهرها عقب تر است و ازطرفی روستای شهرستان شهر بابک نیز از جمعیت بالایی برخوردار هستند اما متاسفانه تاکنون گاز کشی صورت نگرفته است، خواهشمندم رسیدگی کنید. همچنین از وزیر نیرو و مدیر عامل ابفای کشور و مدیرعامل آبفای استان می‌خواهم تا آب شرب به شهرستان‌های همجوار شهر بابک رسانده شود تا مردم این دیار از نعمت آب استفاده نمایند.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر بهداشت، افزود: با توجه به اینکه می‌گویند افزایش ظرفیت پزشکی لازم نیست، شهرستان‌های کوچک نظیر شهرستان شهر بابک و شهرستان‌های اطراف با کمبود شدید پزشک متخصص و امکانت پزشکی روبرو هستند و مردم نسبت به ارائه خدمات پزشکی گلایه مند هستند. ازطرفی از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم که رتبه‌بندی فرهنگیان را در اولویت قرار داده و مشکلات بیمه فرهنگیان را حل نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز